Embrace Your Afro

Heldig som jeg er, har jeg arvet krøllene fra min kjære mamma. Og selv om det kan være morsomt og gøy å rette ut håret, så legger jeg aldri skjul på at jeg er mest glad i krøllene mine. Jeg er faktisk veldig heldig, tenk alt jeg kan gjøre med dem, man må bare være kreativ. Det er faktisk mange som undertrykker krøllene sine, og det syns jeg er dumt. Jeg og ei venninne av meg som er halvt norsk og halvt fra Ghana pratet om dette en gang, at det faktisk er statement å bære krøller i flere deler av verden, der de fleste som har krøller gjør alt for å gjøre håret glatt. Jeg bærer mine med stolthet.

Da jeg var liten hadde jeg alltid langt hår, men da var håret mitt annerledes, krøllene var litt mer strekt ut og håret var ikke så stort som nå. Jeg hadde alle slags frisyrer og det var mamma som fikset det. Det var rene torturen, men det er vel en av ulempene med krøller – floker. Men etterhvert begynte jeg å fikse det selv, og plutselig ble det veldig krøllete (mer enn før) og veldig stort. Nå har jeg vel noe som kan kalles afro-bob. En dag skal jeg lage skikkelig afro, slik som mamma hadde når hun var ung.

Inspirasjon

20 comments

  1. Stilig, selv er jeg ikke blessed with curls, håret mitt er så rett og slett, vanskelig og krølle og. Kjedelig.

    /Tusen takk, det var hyggelig!!!

  2. Krøller/afro er nydelig!!
    Gikk litt innover i arkivet ditt og lette etter bilder av hunden jeg, men fant ikke. Kan du ikke legge ut? :-))

  3. Jeg er ikke så glad i afroen min jeg :p Eller jo, men det ser ikke bra ut uten en real stylingrunde, og det har jeg dessverre aldri tid til i hverdagen. Relaxers er løsningen for meg hvertfall 🙂 Helt rett hår ser RART ut, så der er jeg enig!

    Og jeg skal også en dag ha afro, gjerne en så massiv som Leela James: http://www.essence.com/images/mt/leela-james-big-hair-300×425.jpg det kan vel kanskje ikke kalles afro, men… ;p

    Når håret mitt er «seg selv» er krøllestrukturen ganske lik som bilde nummer to, men jeg har alt for langt hår til det. Og jeg drømmer om cubano-krøller… åh ❤

  4. Neeei! jeg skrev nettopp verdens lengste kommentar, også FORSVANT den 😦

    Akk.. vel, hovedpoengene var at jeg ikke var noen superfan av krøllene mine, selv om de er rimelig lik bilde nummer to i struktur, bare lengre. Jeg har nemlig aldri tid til å style det til hverdags, for det tar for lang tid :/

    Ellers sverger jeg til relaxers, da holder håret seg i sjakk 🙂

  5. Hadde jeg hatt så fine krøller som deg hadde jeg også vært stolt av de! Jeg har verken krøller eller rett hår, og det irriterer meg litt at det ikke kan være enten krøllette eller rett

Legg igjen en kommentar

