Jeg kommer

Sommerferien nærmer seg slutten. Kveldene er allerede mye mørkere. Det er litt trist. Litt rart. Og kanskje litt fint også. På en eller annen måte er det nok fint. Jeg bestemte meg for å ta meg en ordentlig ferie, den beste ferien jeg kunne ønsket meg. Men jeg kommer nå. Her er jeg!

Nye tider og forandringer hører til. Spesielt denne høsten her. En bror har dratt på nye eventyr, helt på egenhånd, nesten. Han som har vært den mest dyrebare siden jeg var ni. Han er plutselig stor nok til å dra til en helt annen by. Savnet er stort, rart og fylt med spenning og glede. Det blir nok flere turer til byen på B. Og hurra for teknologien som lar oss se hverandre, til tross for avstanden som ja, jeg vet, den er ikke så stor. Men stor nok for et storesøsterhjerte som liker å passe på. Vær sikker, jeg kommer.

En annen epoke nærmer seg over hos oss. En del av livet som har vært så trygg og fin går mot slutten. Noe fint er nok i vente, det er bare litt ukjent og skummelt. Og spennende, ikke glem spennende. Ny hverdag, så altfor mye nytt. Men igjen, sikkert veldig fint. Om få dager har vi en barnehagegutt. Vår lille, store, superhelt skal vandre litt småvaklende og krabbende inn i en ny del av livet. Vi skal være med han, men likevel skal vi ikke være det hele tiden. Jeg må innrømme, dette er litt fælt. Hele det lille livet hans har vi vært sammen. Bortsett fra noen time her og der, og en natt en sjelden gang, har vi vært sammen. Det blir litt rart. Litt gøy. Litt skummelt. Litt trist. Men aller mest blir det livet. Det er jo slik det er, og slik det skal være. Det er heller ikke siste gang vi skal gjennom slike store skumle omveltninger. Heldigvis har vi hverandre ♡

Hver stund jeg skal være borte fra deg lille A, så skal du være skråsikker på at jeg kommer. Og hvis det ikke er meg så er det din pappa som forguder deg, din mormor som er helt oppslukt av alt du gjør eller kanskje din onkel som vil lære deg alt han kan. Uansett så har du alle oss, flere enn de som er nevnt, gjengen din, som alltid vil komme og hente deg hjem. Og gøy skal det bli. Tenk så masse leking, tenk så mange venner, tenk så masse spennende du og alle små skal få se. Og da skal du vise, du skal fortelle alt sammen når jeg kommer.

Sender en varm tanke til alle mødre og fedre, brødre og søstre, som skal sende sine små eller store, for aller første gang, til en ny og ukjent verden ♡

Til dere andre, hei og hå, det er fint å være her igjen!

6 comments

  1. For et vakkert skrevet innlegg! Blir helt emosjonell her. Det må være veldig spesielt å sende poden avgårde i barnehagen for første gang. Jeg skjønner godt at du synes det er fælt. Og fint. Og alt på en gang.
    Lykke til, både til deg, bror og pode!

  2. Vi sendte vår i barnehagen i fjor. Det var uvant. Men heldigvis liker han barnehagen veldig godt da… Så det har ikke vært mange problemer utenom en og annen dag da mammas favn har vært det eneste gode i livet. Og det har vært tøft å gå fra ham… De dagene kommer – men de er så flinke i barnehagen – dette er de vandt med. Og så sender de en SMS og sier at alt går bra etter en liten stund. Det er ikke bare oss voksne som må igjennom nyeopplevelser for å vokse – de små må jo også det. Og så går det som regel mye bedre enn vi forestilte oss,🙂 Lykke til!!🙂

  3. så gøy at du er tilbake Luisa❤️ og så fint skrevet, kjenner meg veldig igjen… Her begynner storebror i barnehage i oktober og jeg gruer meg selvom det både er gøy og spennende for han. Jeg har egentlig bevist/ ubevisst unngått å tenke på det, men næ kjente jeg en liten klump i halsen, tenk at han er barnehagebarn om en måned og at vi skal vie vår tillit til fremmede som skal passe på det kjæreste vi har i livet- barna. Syns det er skummelt:/ men som du sier det er livet og vi mødre vil mef tiden lære å akseptere slike endringer i livet selvom barna vil alltid være våre små baby❤️

Legg igjen en kommentar

