My Curls Are Back

I går var krøllene på plass igjen og i motsetning til mange som har krøller så er jeg veldig fornøyd med det. I oktober i fjor skrev jeg et innlegg om nettopp det i innlegget Embrace Your Afro. Her er et lite utdrag.

Heldig som jeg er, har jeg arvet krøllene fra min kjære mamma. Og selv om det kan være morsomt og gøy å rette ut håret, så legger jeg aldri skjul på at jeg er mest glad i krøllene mine. Jeg er faktisk veldig heldig, tenk alt jeg kan gjøre med dem, man må bare være kreativ. Det er faktisk mange som undertrykker krøllene sine, og det syns jeg er dumt. Jeg og ei venninne av meg som er halvt norsk og halvt fra Ghana pratet om dette en gang, at det faktisk er statement å bære krøller i flere deler av verden, der de fleste som har krøller gjør alt for å gjøre håret glatt. Jeg bærer mine med stolthet.

Jeg har fått spørsmål på mail om hvordan jeg styler krøllene og det kan jeg selvsagt svare på. Jeg prøver å vaske håret maks annenhver dag, krøllete hår er mye tørrere enn annet hår, derfor er det viktig å ikke vaske det for ofte noe som blir litt vanskelig med tanke på at jeg trener oftere enn det (noen tips?). Det viktigste er at man bruker produkter som gir mye fuktighet, f.eks produkter som er beregnet for krøller. Jeg bruker Curlup shampo fra KMS, en fuktighetsgivende balsam som også gir fukt til hodebunnen fra KMS (Headremedy) og kuren K-Pak fra Joico (Intense Hydrator) som jeg bruker 1-2 ganger i uken. Jeg vet mange sier at man ikke skal gre håret når det er vått, men med krøller er det umulig å følge. Jeg har en børste i dusjen og jeg grer håret mitt når jeg har i balsamen. Etter å ha tørket det litt i et håndkle bruker jeg Biosil oljen og til slutt en smoothing cream mine, favoritter er Björn Axén som er beregnet for krøller eller en krem fra Curlup serien til KMS. Så lar jeg det lufttørke, jeg føner aldri.

Sånn, der har dere det. Nå skal jeg til fysioterapauten som skal se på helen min, ser ut som jeg har fått en betennelse fordi den verker helt utrolig masse når jeg går og står.

Ha en fin tirsdag dere!

bloglovin

25 comments

  1. Enig med Siv, det er så fint, og du har så mange valgmuligheter med håret. Det ser så mye mer livlig ut enn kjedelig, flatt hår 🙂 Selv har jeg noen svake bølger her og der, så håret er verken glatt eller krøllete. Hadde helt klart likt det best hvis jeg hadde enten eller 🙂

  2. Fiiiine krøllene! Jeg hater mine, jeg.. Eller, hate er vel litt feil. Men de er så… Rare? Liksom? 😛 De ligger bare rart. Men jeg foretrekker fall over krus da, alt for mange traumer etter barneskoleår med afro, haha

  3. åå, du er så fin og du kler krøllene dine så godt – kjempefint bilde av deg:)

    Sv: Tusen takk, har hatt ein super tur!! Ja, ho var bare så grei og jordnær!! 🙂

  4. SV;Kjempe gøy:) Gleder meg til å få premien i postkassen! Gleder meg også til å se resultatet.Det er første gangen jeg følger en «oppskrift»:) hehe

  5. Jeg har masse krøller selv, og gjør alt for å rette dem ut, så misunner deg som virkelig er glad i håret ditt 🙂 Det er godt å høre !!

  6. du er så fiiin! heldig at du trives med krøllene dine, jeg har alltid vært misfornøyd med mine 😦 eller, føler liksom at jeg kler rett hår bedre om du skjønner?

    og takk for fine ord på bloggen! henger fortsatt i, og snart er det over! cannot wait!!!!!!

    klem<3

  7. Fine krøller! Heldig som har det 🙂 Men jeg sier det vel fordi jeg har rett hår 😛 Godt du er fornøyd da, er ikke alle som er det! Håper helen din bedrer seg! Og takk for alle kommentarene dine 🙂 God natt ❤

  8. Så bra du er stolt over krøllene dine – det har du all grunn til å være også 🙂 Det er kjempekult! Men selvfølgelig kan det være morsomt å variere litt. Det gjør jo også vi med glatt hår. Bortsett fra at det nesten er umulig å lage afro med krølltang da, hehe. Så sånn sett har du jo en fordel 😉

  9. du kler glatthår, men krøllene dine er kjempe fine og du er vakker med krøller.. Jeg har selv masse krøller og volum, men jeg må innrømme at jeg dessverre skjuler det som oftest da jeg retter ut håret mye, og det skyldes at jeg rett og slett ikke klarer å ha kremmer og andre produkter i håret.. men har var det en del god tips å plukke med seg, skal definitivt tenke i nye banner fremover 🙂 forresten jeg bruker samme triks, grer håret med balsem på i dusjen, funker fint for meg og:)

  10. Tilbaketråkk: 2011 vol. 3 « la Mar

Legg igjen en kommentar

