Å kjenne at pulsen stiger

20130510-123622.jpg

Nå var det plutselig en stund siden jeg hadde lagt ut treningslogg, det har rett og slett gått meg hus (fnis) forbi. Godt at noen søte lesere sender meg påminnelse på mail. Rutinene har vært svært varierende de siste ukene, men øktene har vært gode og jeg har hatt det gøy hver eneste gang, men det er ikke rart når jeg trener på det ALLER BESTE TRENINGSSENTERET. Jeg sliter fortsatt med kneet, det skal jeg ikke legge skjul på, men jeg prøver å være kreativ og finne treningsmåter som ikke gjør vondt verre. Fredag for to uker siden var jeg hos legen og fikk kortisonsprøyte, og jeg tror der har hjulpet, kneet verker ikke like mye som før.

Det å kjenne at pulsen stiger, at det brenner i musklene og at svetten renner, det er så digg! Når man beskriver det slik så virker det egentlig litt ekkelt, men dere vet hva jeg mener. Jeg kjenner at trening ikke bare er godt for formen, men det er veldig bra for sinnet. Hvis jeg har en dårlig dag kan det være forferdelig vanskelig å komme seg på trening, men når jeg først har kommet meg på trening og hatt en god økt, så er humøret et helt annet. Det anbefales 😉

Jeg har blitt veldig glad i å trene cardio, og da først og fremst på ellipse siden jeg ikke kan løpe, verken på bakken eller på mølle. Snart skal jeg nok også tørke støv av sykkelen, det gleder jeg meg til. Styrketreningen står fortsatt hjertet mitt nær, det er så gøy, spesielt når man merker fremgang. Jeg har variert litt for å tilpasse for kneet og de siste to ukene har jeg begynt å ta dips igjen etter betennelsen i skulderen.

Kroppen min har virkelig gitt meg utfordringer dette året, men det er positivt å se at jeg ikke gir opp av den grunn. En aktiv hverdag som innbefatter trening har blitt en inngrodd vane, og det var målet mitt.

Slik ser treningen min ut for tiden:

Bryst og armer
Oppvarming: Ellipse, 10 min, moderat intensitet
Benkpress: 30 kg (8×2) 40 kg (6×2) 45 kg (6×4)
Skrå flyes: 9 kg (8×4)
Hammer curl: 7 kg (6×4)
Biceps curl m/ stang: 12,5 kg (6×4)
Dips m/ 30 kg støtte: 12, 12, 12, 12

Ben
Oppvarming: Ellipse, 10 min, moderat intensitet
Ett bens knebøy på balansepute: 10 x 4 pr ben
Strakmark: 20 kg (6×2) 30 kg (8×2) 40 kg (6×4)
Calf rais: 40 kg (12×4)
Glute bridge: 27,5 kg (10×4)
Benpress: 100 kg (10×1) 130 kg (10×3)
(savner knebøy til benk og markløft..)

Rygg og skuldre
Oppvarming: Ellipse, 10 min, moderat intensitet
Facepull m/ strikk: 15 x 3
Pull ups m/ 40 kg støtte: 9, 7, 6, 6
Stående roing: 22,5 kg (6×4) 27,5 kg (6×4)
Stående skulderpress: 22,5 kg (6×4) 27,5 kg (6×4)
Sittende roing: 35 kg (6×2) 45 kg (6×4)
En-arms roing: 16 kg (6×4)
Nedtrekk: 55 kg (6×4)

Etter cardio-øktene tøyer jeg alltid godt ut, men først tar jeg planken i mellom 40-60 sek x 3 og tar gjerne noen set med ab wheel, det gjør jeg også ofte mellom set når jeg trener ben.

PS: Takk for nydelige ord på Norges jubileet vårt, det kommer en liten oppfølging snart med svar på spørsmål og slikt.

God fredag fininger ♡

13 comments

  1. Er det ikke rart hvordan kroppen lissom må finne på nye ting for å holde deg kreativ i treningsveien? «Vi setter inn en liten stopper her nå, så får vi se hva hun finner på». Du er iallefall utrolig flink =)

    1. Forresten, morsom kåring! Må si jeg likte å se Jærhagen vinne, de er supre på service ass. Og alle de fine kattene!! Vannari har jeg aldri hørt noen si, så jeg ville nok heller gått fra «grævla» eller «sydrå» hehe

      1. Vannari er ikke så vanlig lenger, men det brukes nå litt her og der, spesielt blant voksne, og det er supert ord, det oser chill holdning 😀 Sydrå har jeg aldri hørt haha, men ja, grævla og græli osv er det masse av, spesielt blant unge.

  2. Her var det inspirasjon å hente, ja! Og jeg ser nå at jeg er mektig svak i bena i forhold til deg, hehe… Da har jeg et mål 😉

    Flinka!

  3. Alltid like spennende å se hva andre trener. Selv har jeg for det meste bare gått på timer de siste ukene. Litt fordi jeg ikke har fantasi (og kunnskap) nok til å pønske ut egne økter, men også fordi det er litt godt å trene uten å måtte tenke så mye selv. Går man på timer, så er det jo noen som forteller deg alt du skal gjøre, hehe.

  4. Tilbaketråkk: Hallo 2014! | la Mar

Legg igjen en kommentar

