Trene med pulsklokke

Jeg lovet for en stund tilbake å skrive litt om hvordan det er å trene med pulsklokke så her kommer endelig en liten tekst om selve klokken og litt om min erfaring.

Slik ser min pulsklokke ut, Suunto M2 er en veldig enkel klokke med et lett og behagelig pulsbelte. Denne klokken er det ikke mye hokus pokus med, den har et enkelt design, lett å forstå, behagelig i bruk og uten noe tilleggsutstyr. Den er dermed helt perfekt til mitt bruk da jeg ikke trenger noe avansert, bare noe som måler pulsen min og forteller meg om kaloriforbrenningen i løpet av økta. Den forteller også hvor lenge jeg har trent, gjennomsnittspulsen og hvilken pulssone pulsen min ligger på under treningsøkta. Man registrer personlige opplysninger som makspuls, hvilepuls, vekt osv når man starter å bruke klokken, og dette kan reguleres underveis.

En av de tingene jeg liker best med å trene med pulsklokke er å ha oversikt over hvor mye jeg yter i løpet av treningsøkten. Og da mener jeg ikke bare for å presse meg selv til å yte like bra hver gang eller for å prøve å overgå tidligere økter, men rett og slett for å se hvordan økten har vært.

For noen er pulsklokken et verktøy i kondisjonstreningen og det kan det være veldig motiverende å se på klokka og vite at man faktisk kan yte litt til, at man kan tråkke litt til opp den bratte bakken før man gir seg. For meg handler det mest om å kartlegge øktene mine, hvordan de har vært i forhold til intensitet, kaloriforbrenningen og puls.

Jeg fant en god tekst om trening med pulsklokke som er litt mer utdypende, klikk her for å komme til den.

bloglovin

23 comments

  1. Ja, gjør det 🙂 Det er dette som er hovedbloggen, på en måte 😉

    Oi, første fine pulsklokka jeg har sett.

  2. nice! fikk jeg lyst paa! foeler at tredemoellen ikke akkuratt er helt 100 naar det kommer kalorier forbrent under oekten, saa noe som er mere tilpasset en personlig er jo perfekt naar man trener!

    sv; tuuusen takk ❤

  3. Har nettopp begynt å bruke pulsklokke selv, og synes det er veldig gøy å se hvordan jeg har gjort det etter hver økt. Det gjør det mye enklere å følge med på egen utvikling, og man kan faktisk også stole på resultatene den viser. Jeg har aldri likt spesielt godt å løpe, men etter at jeg begynte å bruke pulsklokke har motivasjonen steget betraktelig! 😀

  4. Det skulle jeg gjerne hatt meg selv! Har lyst på den fra Nike som man kan stikke inn i PC’en, men de er jo svindyre.. Får eventuelt ønske meg til bursdagen min :p

      1. Nei nå fikk jeg til!! For noe tull :p Dette har jeg slitt med i ukesvis altså, men du kan bare slette disse surr-kommentarene om du ønsker det :p Fikk til å legge igjen riktig informasjon nå hvertfall =)

  5. Åååhh jeg har også vært på let etter pulsklokke til ca samme bruk! Hvor kjøpte du den? 🙂 ROSA!!

  6. Jeg har en pulsklokke bare alt for dårlig til å bruke den under trening – men jeg skal bli flinkere, det er jo så mye morsommere og ikke minst mer motiverende å trene med pulsklokke. Så fin din var 🙂

  7. Tilbaketråkk: 2012 vol. 2 « la Mar

Legg igjen en kommentar

