Interiør i Paris

MerciParisMerci

Er du i Paris så må du absolutt ikke gå glipp av butikken Merci. Bare se etter en søt liten rød bil inne i en nydelig bakgård. Merci er en konseptbutikk hvor du finner både interiør og klær av den fineste sorten. Man trenger ikke å kjøpe noe (selv om det absolutt frister), det er inspirerende nok å bare gå rundt og kikke. Som ny huseier var jeg i skikkelig interiørmodus da jeg var der, så jeg slukte alt til meg alt jeg måtte finne inspirerende. Det eneste som ble med meg hjem var verdens søteste plastglass i ulike duse farger som var fra butikkens eget merke. Hos Merci finner du saker og ting i ulike prisklasser, og både kjente og mindre kjente merker. Jeg måtte selvsagt også innom klesavdelingen deres, det var farlig! Det er også to kaféer som er tilknyttet butikken og en slags kantine nede i kjelleren som er verdt et besøk.

FleuxParisFleux

Interiørhimmel x 3! Tre butikker med samme navn, rett ovenfor hverandre, i fantastiske Marais. Fleux er absolutt et must for interiørglade mennesker. Mange fine saker og ulike stilarter, absolutt noe for enhver. Her finnes alt fra møbler til små duppeditter. Noen småting som det var plass til i kofferten ble med hjem, blant annet et lite mintgrønt Kaleido fat fra Hay. Ønskelisten fikk dog et par dusin ekstra punkter. Jeg skal absolutt tilbake til Fleux neste gang jeg er i Paris, kanskje jeg er heldig og treffer på salget igjen.

Kom gjerne med egne Paris-tips under mine innlegg fra Paris, og tro meg, det kommer flere. Sjekk også ut Mitt Paris og Mat i Paris.

Ha en fin tirsdag ♡

6 comments

  1. Åååh jeg elsker interiør da, og er supergira på å få huset vårt iorden nå. Vi har jo tross alt bodd her i over ett år allerede. Mye som må fikses, men ingenting som er gjort enda liksom… Gangen, soverommet og barnerommet er det som er mest «presserende» så de vil jeg begynne på snart.🙂

Legg igjen en kommentar

