Mat i Paris

20140213-114458.jpg

Det er mange grunner til å elske Paris, og maten er helt klart en av dem. De måltidene jeg ikke har bilde av her ble nok slukt fortere enn jeg rakk å knipse, som for eksempel de utallige crêpe au nutella (mmm farlig godt). Som dere ser er det ikke vanskelig å finne latterlig gode og sunne matretter å bli mett på, det er faktisk like lett som å finne en velduftende og lun croissant og en pain au chocolat til frokost på bakeriet på hjørnet. Kald rosé og blanc til de voksne var det ikke manko på, og heller ikke smakfulle desserter.

Maten er rett og slett en god grunn til å besøke Paris. Kjæresten hadde til og med lokalisert en colombiansk restaurant før vi dro, og i en sidegate i et sted Paris fant vi et lite colombiansk univers med alt som følger med, de deilige smakene og de fantastiske rytmene. Vi opplevde at man finner gode spisesteder over alt i Paris, og man skal ikke være redd for å sette seg ned og bestille på de stedene man bare tilfeldigvis passerer, som regel blir man svært tilfreds. Som for eksempel crêpe med egg til frokost på en liten kafé eller overdådig salat i en sidegate blant alle designerbutikkene langs fasjonable Rue Saint-Honoré, begge var great success!

3 mattips:

  1. Le Pain Quotidien – Fantastisk spisested! Frokost, lunsj, mellommåltid, ventemat, forfriskninger. Man får det meste her, også sunne alternativer som hjemmelaget granola med yoghurt naturell, frukt og bær. Vår favoritt fant vi på Marais, et livlig og hipt strøk.
  2. Les Ondes – Nabolags brasserie. Vi bodde like ved så her spiste vi et par ganger på kvelden, veldig god meny, god vin og folkelig atmosfære tross for at prisene ikke er de laveste da det ligger i Auteuil. Best av alt; her ble jeg fridd til!
  3. Laduree – Makronenes trone. De tradisjonelle makronene på Laduree smaker himmelsk, og et gjorde jammen meg maten også. Vi spiste på restauranten på Champs-Élysées, prisene er jo litt stive, men vi gjorde det for opplevelsens skyld og fordi vi  holdt på å dø av sult. Og til vår overraskelse smakte det veldig godt!

Jeg gleder meg allerede til neste gang jeg skal spise i Paris, håper ikke det er altfor lenge til ♡

9 comments

  1. For det første – så flott bloggen din er blitt. I like! For det andre – Paris er fantastisk. Maten er sååå god og jeg var litt rundere i kantene da jeg kom hjem fra Paris sist enn før vi dro. Hehe🙂

Legg igjen en kommentar

