Solskinn og vandrende tanker

20130322-090205.jpg

Solstråler som treffer meg i ansiktet, trenger seg inn i hjertet. Forstår dere hva jeg mener? Jeg elsker solen. At det er bitende kaldt gjør liksom ikke så mye så lenge solen skinner, det er verre når den går ned.

Jeg tenker for lite for tiden. Før pleide jeg å tenke over allslags rare greier, jeg overanalyserte situasjoner og dagdrømte i timesvis. Nå er det lenge siden tankene bare har vandret avgårde på den måten. Jeg kan faktisk ikke huske at de har gjort det siden den deilige fredagen jeg skrev dette innlegget om dagdrømming. Men nå har jeg ferie, jeg har en hel uke til dagdrømming. Jeg skal også lese en fin bok, titte i magasiner, høre fin musikk og bli inspirert av vakker natur. Nesetippen skal bli kald, magen skal bli mett og kjærligheten skal dyrkes.

Hvor lenge siden er det du bare satt å tittet ut av et vindu, bare du og dine egne tanker? Jeg undrer meg om vi er avhengige av å bli underholdt. Eller er det kanskje bare meg. Jeg går sjeldent uten en podkast på øret, tv’en står ofte på i bakgrunnen når jeg er hjemme, og iPhonen eller padda får sjelden ligge i fred. Jeg har bestemt meg for noe. Fra og med nå skal jeg bli flinkere til å prioritere tankene, bare meg og mine tanker, vi skal leke og drømme. Og dere, musikk teller ikke. For er det noe som får tankene til å vandre så er det musikk.

27 comments

  1. Sant! Vi er for dårlige tilå tenke. Jeg gjør det samme når jeg er hjemme i Norge, heldigvis har reisen og alle de tusen bussturene gjort både TV og diverser internettunderholdning umulig for meg, og jeg har hatt timer i flertall på å drømme og tenke alle tanker helt ut. Fantastisk – jeg elsker bussturene bare for dét! GOD PÅSKE, gleder meg til å se om tankene får frem noen innlegg 🙂

    1. Hehe, jeg kjenner til følelsen. En mellomting er vel det beste, det er ikke noe gøy å ha det så travelt at man ikke får muligheten til å puste ut og drømme litt, og det motsatte er vel slitsomt det også.

  2. Jeg kjenner meg litt igjen der, men det kommer an på dagen. Noen dager tenker jeg altfor mye, mens andre dager kobler jeg helt ut med TV, blogglesing og sånne ting 🙂

    1. Hehe, en dag opplever du nok det motsatte. Uansett så mener jeg ikke at man skal tenke og overanalysere alt, men det er godt å kunne drømme seg bort, tenke på ting man ønsker å utrette, minnes fine stunder og rett og slett bare slappe av. Det hadde jeg altfor liten tid til før påsken.

  3. Skummelt å tenke på hvor avhengige vi har blitt av ting. Hvis jeg ikke er sosial, sitter jeg som regel på Instagram eller internett! Tror jeg hadde blitt gal om noen hadde tatt det i fra meg et par dager:P Kos deg masse i påsken og nyt 😀

    1. Hehe, ja slik er det. Jeg gleder meg, for fra nå av skal jeg være flinkere til å ta meg tid til å ta en pause og kjenne på nuet, det ble altfor hektisk før påsken, og det var ingen god følelse.

  4. Mye sant her, du. Jeg pleide å ville diskutere alt før, men jeg har ikke like lyst til det lengre. Det blir så mye… krangling. Men jeg tror jeg tenker mye enda. God påske, Luisa!

  5. Vel, sola har jeg sett FARLIG lite av siste uka. Naturlig. Muligheten til å overtenke på ALT og INGENTING har jeg dog gjort FARLIG mye av siste uka. På en måte veldig deilig, men må litt annen måte litt farlig. hehe – men det er bare fordi situasjonen min er som den er.

    God påske og nyt fridager. 🙂 Kos deg!

Legg igjen en kommentar

