Trening uke 10 og 11

Fytti katta, det er så fint å kunne trene igjen uten å få hosteanfall! Det er litt verre med det dumme kneet, og det kan visst ta 6 – 12 uker før det blir bedre. Men det ble litt pumping av jern da vet dere.

Jeg smeller disse to ukene sammen, rett og slett fordi det ikke er så mye å skrive om fra uke 11, jeg fikk nemlig bare trent 1(!) gang. Dere aner ikke hvor utrolig dritt jeg føler meg når det blir slik. Og det må jeg slutte med! Selvsagt er det aller best å få hatt mine tre faste styrkeøkter og helst en cardioøkt (for kosens skyld tihi), men dårlig samvittighet fører ingenting godt med seg. Det ganger og det gjør meg stresset, og dere vet hva de sier om stress og helse.

Hverdagen blir fryktelig travel når man jobber fra 8-4 og når helgen går bort til noe annet så kan man ikke alltid gjøre noe med det. Jeg har i det siste trent en del i helgene nettopp fordi ukedagene går slag i slag hos oss. Noe må gjøres (og jeg vet virkelig ikke hva), for fremover mot våren kan jeg ikke gjøre meg avhengig av helgetrening, for da skal man kose seg på hytteturer osv, og det er minst like viktig. Helgen som nettopp var tilbragte jeg faktisk i Lillestrøm, på SVs landsmøte.

Moralen i historien er:
1.Vær fornøyd med deg selv, ikke gå rundt med dårlig samvittighet.
2. Tenkt ut en slagplan for ukene.

20130319-184832.jpg

Mandag – bryst og armer
Oppvarming: 15 min Ellipse
Benkpress: 30 kg (6×4) 40 kg (6×4)
Skrå hantelpress: 13 kg (8×4)
Skrå flyes: 9 kg (8×4)
Hammer curl: 6 kg (6×4)
Biceps curl: 6 kg (6×4)
Fransk press: 9 kg (6×4)
Triceps kickback: 5 kg (8×4)

Kommentar: Digg å være på senteret igjen, hadde en veldig god økt selv om jeg måtte gå litt ned i kg (blitt litt svakere da…) Syns det er dumt å ikke kunne ta dips, blir så misunnelig på de som kan! Året for skader altså, skulder og kne 😦

Lørdag – rygg og skuldre
Oppvarming: 10 min Ellipse
Facepulls: 15 x 3
Pull ups: 40 kg støtte 8, 7, 6, 6
Stående roing: 25 kg (6×4) 30 kg (6×4)
Skulderpress: 25 kg (6×4) 30 kg (4×4)
Sidehev: 5 kg (4×4)
Enarms roing: 16 kg (6×4)
Nedtrekk: 55 kg (6×4)

Kommentar: Kjempeøkt! Jeg koste meg skikkelig på trening, sikkert fordi jeg har gått tilbake til noen av mine favorittøvelser.

Søndag – ben
Oppvarming: 10 min Ellipse
Knebøy: Ingen vektstang 😦 10 x 2 knebøy på balanseputer
Strakmark: 20 kg (8×4) 40 kg (6×4)
Ettbens benpress: venstre: 20 kg (8×4) høyre: 50 kg (8×4)
Tåhev på step: 40 kg (10×4)
Knebøy: som over, 5 x 3
Planke: 30 sek x 3

Kommentar: Dumme dumme kne! En veldig alternativ benøkt, og jeg likte det ikke.. Benøktene er som regel favorittene mine, dette var bare kjedelig. Øvelsene var jo greie, men humøret var liksom ikke helt på topp da jeg ikke kunne trene slik jeg pleier. Og det hjalp ikke at jeg fikk skikkelig dårlig tid på slutte, folk må seriøst lære å rydde etter seg slik at ikke halve økte går til å lete etter allslags utstyr.

20130319-185719.jpg

Mandag uke 11 – bryst og armer
Oppvarming: 10 min Ellipse
Benkpress: 30 kg (6×4) 40 kg (6×4)
Skrå hantelpress: 13 kg (8×4)
Skrå flyes: 9 kg (8×4)
Hammer curl: 6 kg (6×4)
Fransk press: 9 kg (6×4)
Triceps kickback: 5 kg (8×4)

Kommentar: En fin økt, den hjalp moralen etter gårsdagens økt. Fikk litt tidspress igjen og var siste man ut fra senteret, begynner å bli en vane 🙂

Treningslivet er ikke alltid rosenrødt, og det syns jeg er ok å dele med dere. De siste 6 ukene har vært preget av skadet ben og sykdom, og som jeg nevnte over er det heller ikke alltid slik at tiden strekker til. Møtelivet har også vært dominerende og da må man omprioritere litt. I studenttilværelsen var det lettere å legge opp dagene slik at man rakk alt, men slik er ikke arbeidslivet. Jeg er utrolig glad for at jeg kom inn i treningsrutinene før hverdagen ble travlere, nå er treningslysten innebygd i meg, så nå er det bare tiden som er en utfordring.

Og nå skal jeg snart på trening, jippi ❤

12 comments

  1. Så flink du er! Jeg var tilbake på trening i dag etter en måneds opphold av diverse årsaker, utrolig deilig men kommer til å bli sååååstøøøøøøøl!!! Absolutt viktig å komme inn i faste rutiner igjen, når man faller ut er det himla tiltak å få begynt igjen.

    1. Haha, jeg får en rar følelse av tilfredshet når jeg er skikkelig støl, jeg er rar :p Ja, det er vanskelig for noen, jeg pleide å ha det slik selv. Nå har jeg aller helst lyst til å dra på trening hele tiden haha, men det er ikke nok timer i døgnet, så jeg sliter mest med å få presset trening inn i min nye hverdag.

  2. Flink! Jeg får ikke lov å trene igjen før jeg er ferdig på penicillinkuren.. pluss.. vil også kunne trene uten å få hosteanfall! Hosting, og spesielt hosteanfall er så irriterende.. vet hva du mener!

Legg igjen en kommentar

