Trening uke 6

Jeg har kommet inn i god flyt med trening, jobb, møter og fritid. Det er slitsomt, travelt og litt ork noen ganger, men det gjelder rett og slett å planlegge og prioritere. Jeg ser at det passer veldig fint å legge treningen til helgen, og merker at denne uken blir litt utfordrende siden jeg ikke har muligheten til å legge en økt til søndag. Men nå tilbake til forrige uke.

20130211-214736.jpg

Tirsdag
Oppvarming: 10 min Ellipse (moderat intensitet)
Benkpress: 30 kg (3 reps) 35 kg (3 reps) 37,5 kg (18 reps)
Stående roing: 27,5 kg (6×4) 32,5 kg (6×4)
High row (apparat): 21,4 kg (6×4)
Incline flyes: 8 kg (8×4)

Ellipse: 30 min (høy intensitet)
Uttøying

Kommentar: God økt, og jeg kjenner at skulderen er helt fin igjen og det lover godt.

Fredag
Oppvarming: Ellipse 10 min (moderat intensitet)
Knebøy: 55 kg (3 reps) 65 kg (3 reps) 72,5 kg (15 reps)
Ettbens benpress: 55 kg (8×4)
Tåhev på step m/ stang: 50 kg (12×4)
Kneeling legcurl: 12,7 kg (5×4)
Magerull: 8×3
Bakside lår i slynge: 8×3
Benpress: 100 kg (8×3)

Kommentar: Jeg merker at jeg mistet litt muskler i bena de ukene jeg var satt ut av spill, tenk at det går så fort? I tillegg til at dette programmet ikke er så «hardt» som det jeg hadde før. Derfor lurte jeg meg til litt benpress på slutten av økten 😉

20130211-214903.jpg

Lørdag
Oppvarming: Ellipse 10 min (moderat intensitet)
Skulderpress: 22,5 kg (3 reps) 25 kg (3 reps) 30 kg (10 reps)
Nedtrekk: 50 kg (4×1)
Pull ups: 40 kg støtte 6,7,6,6
Sidehev: 5 kg (6×4)
Fransk press: 8 kg (8×4)

Mølle: 10 min, 1 km, 6 %, 6 km/h
Ellipse: 30 min (høy intensitet)
Uttøying

Kommentar: Er det bare jeg som blir helt koko når jeg må vente på tur, haha, neida, men dere ser at jeg presset inn ett sett med nedtrekk mens jeg ventet på at pull up spotten ble ledig. Ellers var det en veldig god økt!

Søndag
Oppvarming: 10 min ellipse (moderat intensitet)
Markløft: 50 kg (3 reps) 55 kg (3 reps) 62,5 kg (15 reps)
Strakmark: 20 kg (8×2) 40 kg (6×4)
Nordic hams: 4 x 4
Magerull: 8 x 4
Planke: 50 sek
Glute bridge: 30 kg (8×4)

Kommentar: Fin benøkt, jeg har blitt veldig glad i både markløft og strakmark. Syns Nordic hams er litt kjedelig, men leser stadig rundt omkring at det er en veldig god øvelse.

Klar for en ny runde! Ønsker alle en god (trenings)uke 🙂

16 comments

  1. spennende å se hvordan treninga fungerer! er helt ræv på selvdisiplin i treningsrommet, men har fått til sansen for TRX! Alltid kjekt å bli inspirert av andre. ha en fin uke!

  2. Eg hiver meg på applausen til Eva Beate, du er så flink Luisa og du får nok gode resultat av dette! Eg er ikkje kommet i gang, men det er nesten umulig med denne ustabile helsa.. eg har uansett meldt meg på noko morsomt som spenst førde kjører no.. dei skal gi gratis personlig trener og kostholdsveiledning til to gutter og to jenter i 8 veker, så eg har sendt søknad på gøy.. nesten redd eg blir valgt ut, hihi.. fingers crossed!

    Ha ein super dag sporty spice 😉

  3. Inspirasjon!! Du er kjempe flink:)) Kunne ønske min uke og så slik ut, men snart:)

    //Formen er mye bedre, og jeg skulle reise offshore idag, men så ble det noe kluss og jeg måtte pent kjøre hjem igjen til sørlandet, men satser på å komme meg ut i morgen.
    Håper det blir tid til trening offshore, og hvis ikke så er jeg veldig klar og motivert når jeg kommer hjem igjen.

    Litt enig ang yt og sukker, men han som er personlig trener der jeg trener sa at kroppen/musklene hadde godt av det direkte etter trening. Men den inneholder jo ca 200kcal, så jeg er ivrig med pulsklokka og sjekker kcal forbruket før jeg slutter en økt.. en yt før og etter trening er ca 400 kcal, så de må være forbrent før jeg kan avslutte;) Men som du skriver, det blir jo dyrt i lengden så det er faktisk bare å lage nesquik hjemme og ta med.. kanskje jeg skal gjøre det etterhvert, men først må lageret tømmes:)

  4. Damn, du er flink! Du tar virkelig mye i vekter og i benk altså. Må straks begynne med slikt jeg også, men enn så lenge trener jeg styrke på apparater 😉 Tenker også jeg skal ta noen gruppetimer snart, men SiO sitt kortsystem funkerer ikke nå, så får ikke booka online eller på maskinene. Kunne gjøre det i resepsjonen da 🙂

Legg igjen en kommentar

