Trening uke 5

Endelig! Velkommen energi, jeg savnet deg. Det ble altså andre boller i uke 5, og det gjelder treningen også. Jeg startet på ny med 5-3-1-programmet og nå gleder jeg meg til å fortsette. Noen øvelser er byttet bort pga skulderen og andre er lagt til. Jeg er så glad for at programmet er perfekt for den travle arbeidsdamen som jeg har blitt.

20130204-222526.jpg

Mandag
Ellipse: 45 min
Uttøying

Kommentar: Siden energien var på topp var det deilig å starte med en kondisøkt. Jeg tror jeg skulle se et eller annet på TV så da passet det å holde seg til ellipsen med egen skjerm.

Tirsdag
Benkpress: 27,5 kg (5 reps) 32,5 kg (5 reps) 37,5 kg (18 reps)
Stående roing: 22,5 kg (6×4) 27,5 kg (6×4)
High row (apparat): 17,5 kg (8×4)
Flyes: 8 kg (8×4)

Kommentar: Det var veldig gøy å begynne på programmet igjen. Denne gangen har jeg byttet bort en press øvelse med flyes bare for å lette presset på skulderen og for å trene litt bryst. Er usikker på om det blir denne øvelsen som erstatter den permanent, det er det som er så fint med dette programmet, man kan variere litt uten at det gjør noe.

Torsdag
Knebøy: 52,5 kg (5 reps) 60 kg (5 reps) 67,5 kg (12 reps)
Ettbens benpress: 50 kg (8×4)
Tåhev på step: 50 kg (10×4)
Kneeling legcurl: 10,2 kg (8×4)
Magerull: 8×3
Bakside lår i slynge: 8×3

Kommentar: Deilig benøkt, har ikke mer å si 🙂

20130204-222634.jpg

Lørdag
Markløft: 45 kg (5 reps) 52,5 kg (5 reps) 60 kg (13 reps)
Strakmark: 30 kg (8×4)
Nordic hams: 4×4
Magerull: 8×4
Glute bridge: 27,5 kg (15×4)

Kommentar: Da jeg hadde litt knapt med tid byttet jeg om de to siste øktene så da ble det benøkt på lørdagen. Fin økt!

Søndag
Stående skulderpress: 20 kg (5 reps) 25 kg (5 reps) 27,5 kg (12 reps)
Pull ups: 40 kg støtte 9, 7, 6, 6
Sidehev: 5 kg (6×4)
Fransk press med hantler: 8 kg (8×4)

Kommentar: Jeg tok det rolig med sideheven, må kanskje se an om den må erstattes med en annen øvelse fordi jeg kjenner den river litt i skulderen. Fransk press er en gammel favoritt, jeg liker generelt godt triceps øvelser merker jeg.

Sånn, det var min treningsuke. Håper denne blir like god!

Ha en superduper fin (trenings)uke 😉

11 comments

  1. Sidehev rev også til meg, men jeg fikk et godt tips av en som tydeligvis hadde litt mer peiling enn meg. Selv om man klarer så så mye kg i sidehev, såvar det viktig å ikke gå for fort frem. Vekten vil alltid ligge helt ytterst på armene, så det er uvanlig for kroppen på en måte. Gå heller ned et hakk eller to på kg, så skjønner du hva jeg mener. Det skal litt til for å bli sterk i denne øvelsen. Den skal jo rive litt, men kroppen må venne seg på det:-)

    1. Ja, jeg vet. Har allerede gått ned 1 kg, og nå er det ikke særlig tungt med 5 kg, men pga betennelser i skulderen så vet jeg ikke om det er en gunstig øvelse for meg. Skal høre med veilederen min, og evt går jeg ned enda litt 😉

  2. Du er flink, flink, flink 😀 Herregud, så flink du er 😀
    Jeg opprettholder treningen med 2-3 økter i uka. Enn så lenge klarer jeg meg fint med det. Til og med klart å gå ned 1 kg siden jeg startet 😀

Legg igjen en kommentar

