Trening uke 4

Jeg var ikke annet enn en zombi da uke 4 startet. Fortsatt bedøvd av medisinene, ny jobb og nye rutiner. Men fy søren så glad jeg var selv om det tok noen dager før jeg i det hele tatt kom meg på trening. Skulderen er sånn ca helt bra, merker den litt når jeg har presset den og når jeg har ligget på den på natten.

Onsdag
Oppvarming: Ellipse, 10 min (moderat intensitet)
Benkpress: 30 kg (3 reps) 35 kg (3 reps) 37,5 kg (20 reps)
Stående roing: 22,5 kg (6×4) 27,5 kg (6×4)
High row (apparat): 20 kg (8×4)

Ellipse: 30 min (meget høy intensitet)
Planke: 50 sek x 3
Uttøying

Kommentar: Jeg var veldig spent på hvordan det ville gå med skulderen, men det gikk over all forventning. Jeg har måtte kutte ut de fleste pressøvelsene for å forhindre varende skade så derfor var det så få overkropps øvelser. Jeg fortsetter med 531 programmet, men jeg tok uke 2 på ny siden jeg hadde en ukes avbrekk.

20130128-222845.jpg

Lørdag
Oppvarming: Ellipse 10 min (moderat intensitet)
Stående skulderpress: 22,5 kg (3 reps) 25 kg (3 reps) 30 kg (10 reps)
Pullups: 45 kg støtte 10, 8, 7, 6
Sidehev: 5 kg (8×4)

Ellipse: 25 min (dødelig intensitet)
Uttøying

Kommentar: Etter to dagers pause så hadde jeg veldig lyst på en overkroppsøkt så da hoppet jeg over benøkten som skulle være mellom overkroppsøktene. Jeg innså at jeg ikke rakk å utføre hele planen likevel. Dagene gikk jo så fort og overskuddet mitt holdt ikke mer enn to lange turer til dagen og laaaange dager på jobben (med mye ny info). Denne økten gikk bra, måtte øke støtten på pullups pga skulderen. Veldig trist at jeg har måttet kutte ut dips siden det har vært min favorittøvelse de siste månedene, og mest sannsynlig gjenforenes vi ikke før om flere måneder.

Søndag
Oppvarming: Ellipse 10 min (moderat intensitet)
Knebøy: 55 kg (3 reps) 65 kg (3 reps) 72,5 kg (9 reps)
Ettbens benpress: 50 kg (8×4)
Tåhev: 50 kg (10×4)
Kneeling legcurl: 10,2 kg (8×4)
Magerull: 8 x 3

Kommentar: Siste økt var fin. Kjenner at overskuddet ikke har vært så stort denne uken, men det er jo naturlig når rutinene og hverdagen har gjennomgått en stor omveltning. Jeg har bestemt meg for å starte helt på ny med 531-programmet i uke 5, jeg liker kontinuitet så nå håper jeg at det ikke oppstår noe som bryter det.

20130128-222925.jpg

Ha en fin (trenings)uke alle sammen ❤

20 kommentarer

  1. Flink du er! Kjipt du ikke får gjøre dips pga skulderen, men helsa kommer først så det er viktig å passe på at du ikke overbelaster den 🙂 Jeg må tenke sånn angående alle øvelsene jeg tar siden jeg har problemer med begge skuldrene.. know the feeling!

  2. Å, du er så fantastisk flink Luisa, eg og vil!! Eg må komme meg i form snart eg og, det er jo anbefalt og få seg litt mosjon i tillegg til medisinen, og dietten eg går på.. men det er ikkje så lett og kombinere når eg svimer av heile tida, men eg må begynne og gå litt kveldsturer tenker eg i starten 🙂

    Håper kvelden din har vært fin så langt!! ❤

  3. Som andre sier, flott at du deler din treningsplan (og treningsglede) med oss hver uke:) Håper skulderen blir 100% bra 🙂
    SV;Anbefaler å sjekke ut alle:) hehe. Flotte serier og de jeg anbefalte er jo litt for en hver smak:) Litt for den som elsker krim, litt overnaturlig & spenning og litt drama& romanse 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s