Trening uke 3

Den tredje uken i dette året var veldig merkelig sånn treningsmessig. Jeg hadde treningsforbud på overkroppen pga senebetennelse i skulderen. Jeg hadde planer om å trene en del bein og cardio, og jeg fikk selvsagt noen økter, men jeg ble jo også helt slått ut av betennelsesdempende medisin. Det var heldigvis utrolig fint vær her i Stavanger selv om det var bitende kaldt, så for å holde meg litt våken og få bevegelse i kroppen så gikk jeg ekstra lange turer med Chaplin hver dag (spesielt de dagene jeg ikke var på treningssenteret). På torsdag fikk jeg forresten ny jobb! Og jeg begynte allerede i går (mandag) så det har vært store omveltninger i hverdagen.

20130122-185605.jpg

Tirsdag
Mølle: 10 min, ca 1 km i 6 km/h, 6,2% stigning
Ellipse: 40 min (høy intensitet)
Planke: 40 sek x 3
Uttøying

Torsdag
Oppvarming: Ellipse 10 min (moderat intensitet)
Knebøy: 50 kg (6×4) 70 kg (6×4)
Ettbens benpress: 50 kg (8×4)
Tåhev på step m/ stang: 50 kg (10×4)
Kneeling legcurl (maskin): 10,2 kg (8×4)
Benpress: 130 kg (8×4)
Glute bridge m/ stang: 32,5 kg (10×4)

Lørdag
Ellipse: 30 min (meget høy intensitet)
Planke: 50 sek x 3
Uttøying

20130122-185617.jpg

Så slik var øktene på treningssenteret. Jeg kan tenke meg at jeg gikk mer enn 30 km tur i løpet av uken, og det er jo ikke så verst det heller. Så en annerledes uke, men det er jo godt med variasjon 🙂

Håper dere hadde en fin (trenings)uke og at den nye er like bra til nå!

26 comments

  1. Håper betennelsen går over 🙂 Gratulere med jobben da!:) Hva slags jobb er det?

    SV;Takk Luisa.=) Koselig å høre at du likte innlegget! Det er supert å høre at du har hittil har hatt en fin uke! Man blir gjerne litt sliten de første arbeidsdagene! kjenner meg igjen der:Dhehe

  2. Gratulerer så mye med den nye jobben! Håper du vil trives!
    Tusen takk for fine ord om bloggen min her inne, forresten, og for de nydelige bildene i forrige innlegg. Jeg drømmer meg alltid bort i fargerike fasader og tak med spir, hoho.
    Ha en fortsatt fin uke!

  3. så flink du har vært! 🙂 Jeg må innrømme jeg har vært utrolig sløv på treningsfronten de siste to-tre ukene. Mye pga det har vært så kaldt vil jeg tippe! Men satser på at jeg komme meg avgårde på enten en tur eller på treningssenteret i løpet av helgen! 🙂 Fortsett å vær så flink som du har vært, kan tenke meg det hjelper på både kropp og sjel…

  4. Så flink du har vært, til tross for betennelse! Stå på! 🙂 Og turer ute i deilig vintervær; er det noe som slår det?!
    Forrige treningsuke var ikke bra, trente visst bare en gang, og det er ulikt meg! Denne er litt bedre, men fremdeles ikke helt kurant, for jeg kjenner litt ulme i knærne. Skal på senteret i dag og varme godt opp, kjøre litt beinstyrke og så tøye GODT ut!
    Gratulerer med ny jobb!

Legg igjen en kommentar

