Trening uke 2

Da er det tid for ukens trening. Jeg har hatt en kjempefin treningsuke, men nå har jeg plutselig fått senebetennelse i skulderen og det er jammen ikke digg skal jeg si dere. Så det ser ut som om jeg må ta en pause fra programmet mitt, men slettes ikke fra treningen. Det blir mye cardio, kanskje jeg endelig skal ta meg tid til en gruppetime og så blir det masse deilig bentrening. Men nå tilbake til uken som har gått. Enjoy!

Tirsdag
Oppvarming: Ellipse 10 min (moderat)
Benkpress: 30 kg (3 reps) 35 kg (3 reps) 37,5 kg (21 reps)
Stående roing: 22,5 kg (6 x 4) 27,5 kg (6 x 4)
Chest press (maskin): 25 kg per arm (8 x 4)
High row (maskin): 21,4 kg per arm (8 x 4)
Ellipse: 20 min (høy intensitet)
Planke: 40 sek x 3
Uttøying

Kommentar: En veldig god økt, elsker når jeg får svettet skikkelig med en cardio session på slutten. Er veldig fornøyd med så mange reps på benkpressen.

20130113-221135.jpg

Onsdag
Oppvarming: Ellipse (moderat) 10 min
Knebøy: 55 kg (3 reps) 65 kg (3 reps) 72,5 kg (15 reps)
Ettbens benpress: 50 kg (8 x 4)
Tåhev på step m/ stang: 40 kg (15 x 4)
Kneeling legcurl (maskin): 10 kg (8 x 4)
Magerulle: 8 x 3
Bakside lår i slynge: 8 x 3

Kommentar: Husker ikke så mye, men det ser ok ut. Jeg gikk opp i reps på tåhev.

Torsdag
Mølle: Rask gange 10 min i 6% stigning, 6 km/t, ca 1 km
Ellipse: 40 min (høy intensitet)
Planke: 40 sek x 3
Uttøying

Kommentar: Etter en teit kommentar fra legen så ble jeg så oppjaget at jeg tok meg helt ut på ellipsemaskinen, det var digg etterpå. Greit å få ut aggresjon på den måten 😉

Lørdag
Oppvarming: Ellipse (moderat) 10 min
Stående skulderpress: 22,5 kg (3 reps) 25 kg (3 reps) 30 kg (10 reps)
Pull ups: 35 kg støtte 6, 6, 6, 5
Sidehev: 5 kg (8 x 4)
Dips: 20 kg støtte 13, 10, 10, 9
Mølle: Rask gange 10 min i 6% stigning, 6 km/t, ca 1 km
Ellipse: 20 min
Planke: 40 sek x 3
Uttøying

Kommentar: Det var etter dipsene at skulderen begynte å skape seg for fullt. Jeg er sykt fornøyd med at jeg greide så mange reps og at jeg har kommet ned til bare 20 kg støtte når jeg starta på 50 kg, men kanskje jeg må ta det litt rolig med nedtrappingen hvis ikke skulderen min tåler det. Ellers kjørte jeg min elskede cardiorutine på slutten, vanedyr sier du?

20130113-222102.jpg

Søndag
Oppvarming: Ellipse (moderat) 10 min
Markløft i trap bar: 50 kg (3 reps) 55 kg (3 reps) 62,5 kg (19 reps)
Strakmark: 27,5 kg (8 x 4)
Nordic hams: 4 x 4
Glute bridge m/ stang: 27,5 kg (15 x 4)

Kommentar: Siste økten denne uken, tok på meg en fargerik Adidas tee som har ligget i skapet en stund. Følte for å spre litt glede hehe. Er svært fornøyd med 19 (!!!) reps på markløften. Måtte selvsagt ta litt hensyn til skulderen og derfor gikk jeg ikke noe særlig opp på strakmark.

Den kommende uken blir litt rar, men vi får se hva jeg finner på 🙂

35 comments

  1. Du er så flink! Jeg klør etter å komme igang med trening igjen, men energinivået er så veldig opp og ned for tia. Og så har jeg ikke så lyst til å gjøre noe som skader babyen heller, så planen er å starte på gravidpilates neste torsdag. Ikke lett å få det til å passe når mannen jobber skift og han har to barn som trenger tilsyn på ettermiddagen heller. Hihi…

    1. Takk snille du! Jeg kan forstå at tiden ikke alltid strekker til, spesielt når man i tillegg er sliten nok fra før. Har du tenkt å prøve vanntrening for gravide? Mine venninner som har fått barn elsket det!

  2. Wow, ser ut som en veldig bra treningsuke. Synd med skulderen din, men forhåpentligvis går det over snart! Ha en fin uke 🙂

  3. WOW, jeg er imponert! ikke bare over hvor flink du har vært, men også styrken din! misunnelig og kjenner jeg har noen økter igjen før jeg er på samme nivå – hehe:)
    Ang, knebøyene; er det dype eller 90 graders du tar? uansett fantastisk bra med så mye vekter på! nok en gang, imponert! jeg har bare 40 kg x 5reps x 5 sett. brukte hele fjoråret på å trene feil, og kjørte mye lettere vekter og alt fra 8-15 reps… så i år har jeg startet med å få laget et program tilpasset meg og mine ønsker, og jeg innså etter to sekunder at hele fjoråret nesten var bortkastet.. trening er trening, men jeg hadde ingen utbytte av det.. hvertfall ikke sånn styrke messig. I år derimot håper jeg det blir veldig annerledes:)

    1. Hihi, du smigrer meg! Takk for fine ord 😀
      Jeg tar knebøy til benk, det blir vel 90 grader. Jeg brakk ankelen sommeren 2011 og har begrenset bevegelighet så jeg har faktisk ikke sjans til å bøye meg lenger ned, har også kort akilles etter bruddet.

      Det er heldigvis aldri for sent. Masse lykke til med et nytt treningsår med tyngre vekter 😉 Og bare gled deg, det er digg å kjenne at man blir sterkere!

  4. // aha, takk for svar:)) Jeg tar knebøy helt ned, men problemet er at når jeg bruker tyngre vekter så klarer jeg ikke reise meg opp igjen slik jeg skal og slik jeg bør, det blir litt knekk på knærne osv osv som kan lage skade, så enn så lenge får jeg jobbe lettere til jeg mestrer det godt, så kan jeg øke:) Det er alltid en deilig følelse å kjenne at en blir sterkere, håper bare jeg får synlige resultater også:) Har som mål å klare 10 pull ups før sommeren, men foreløpig må jeg trene negativer etter som jeg ikke klarer èn engang;) hehe en plass må man jo starte:)

    btw.. nå er Bungee ute:)

    1. Du får øke gradvis, et par kilo annenhver uke f.eks så er du plutselig på tyngre vekter. Men som du sier, det er viktig å være sikker på teknikken 😉 Fint mål du har satt deg da, veldig ambisiøst! Pullups er så tungt, men en av verdens beste øvelser.

  5. SV: Får se, er første gang – noen gang, som jeg har hatt like lang pannelugg som resten av håret:P hehe
    Så ut som en GOD uke, var selv å trente i dag. Er ikke noe bedre å vite at en har trent og kjenne det på kroppen!:)

  6. // Får gjøre det. Begynte på uke 2 idag, så jeg må bare være tålmodig og ikke foirvente å løfte 100 i knebøy etter to økter, selv om jeg kunne ønske det var et alternativ. Er utålmodig, men fornuften sier at jeg må holde ut og ikke gi opp:) Pull ups er så sykt tungt ja, men når jeg mestrer en uten hjelp da kommer jeg til å bli fylt med en lykkerus til tusen:) Har bestilt hjem en abilica pull ups apparat til å henge på veggen, så kan jeg øver på hjemmebane også, og ikke bare på treningsenteret:) Den dagen jeg klarer 5 da kommer det video på bloggen – Lenes stolteste øyeblikk:) hehe

  7. Herlighet så flink du er, all ære til deg! Eg skal innrømme at eg blir sliten av og bare lese dette, haha.. eg har sjølvsagt ikkje komt i gang endå.. tipper eg klarer og slå 2012 med heile syv treningsøkter i alt.. hihi, eg er håpløs. Ha ein nydelig dag!!

  8. i truthfully need to get more committed to the gym. i have a membership and basically pay to not use it and feel bad about myself after. it’s such a simple solution…i just need to go! ugh!!!!

    at least im eating better this 2013 😉 less of that delicious norwegian bread that my thighs hate so much!

    hope your year is starting off well!!!

  9. Nytt design! Jeg er tydeligvis ikke den eneste som var klar for forandring! Det var veldig annerledes, men fint 🙂 Herlig trening, stå på Luisa du er flink!

    Svar på SY OM: Haha vet akkurat hva du mener! Viser hun hvordan hu laget den blomsterkjolen på bilde? Har så lyst på den!

    1. Takk søta!

      Ja, eller kjolen er sydd om fra en gammel kjole som var en del lengre. Overdelen er slik fra før og så klippes den nederste delen av skjørtet og det lager man et videre skjørt av. Så n viser hvordan man kan gjøre om en gammel kjole, ikke hvordan man konstruerer fra stoffbiter liksom 😉

    1. Tusen takk, Siv, du er så god! Jeg kommer nok ikke til å lage treningsfilm med det første, det blir for styr. Jeg trener alene ser du, og så blir det litt rart å gjøre det i et senter fullt av folk hehe. Men øvelsene kan du Google, da vil du finne både bilder og filmer 😉

    1. Takk søte deg! Siden jeg ikke har det så travelt for tiden så er det også lettere å få trent så masse og, men skal virkelig prøve å opprettholde denne rutinen hvis jeg plutselig skulle fått det travelt (noe jeg håper skjer snart hehe).

Legg igjen en kommentar

