J’ai trouvé magique!

20130111-105639.jpg

Av en eller annen grunn er fredagen den fineste dagen for dagdrømmer. Helgen er rett rundt hjørnet og jeg vet at fine stunder er i vente. Jeg er glad i fritid, ikke fordi jeg ikke liker å arbeide eller å ha plikter, men rett og slett fordi på samme måte som arbeid bør også fritiden være en tid for selvrealisering. Fritid er en av våre privilegier, ikke ta det som en selvfølge. Fritiden bør fylles med meningsfulle sysler, den slags sysler som man setter pris på og kjenner at man får noe igjen for. Og selvsagt er det lov å slappe av, kreftene må jo samles.

Tilbake til dagdrømmer. En evne jeg alltid har mestret med glans i min levetid. På skolebenken, i parken, på bussen, i sengen, ja stort sett over alt har jeg funnet den lille porten inn til mitt eget univers. Drømmene har nødvendigvis ikke vært så store, jeg har drømt om fremtiden, om kjærligheten, om livet. Og det fineste er når man innser at den drømmen man satt og prøvde å forestille seg, den gangen på bussen hjem fra jobben for fem år siden, plutselig er en uanstrengt del av livet.

I disse dager drømmer jeg om en Paris-aktig tilværelse. Derfor er det perfekt at jeg har funnet to fine Paris-baserte blogger, hos Ida og Synne kan man lese om livet deres i Paris. Jeg har også funnet fram til en gammel Paris-favoritt som fortsatt byr på eventyrlige bilder. Haleigh fra Making Magique er den vakre og kreative damen som pryder bildene over. Litt sprø, litt søt, litt amerikansk, litt fransk, litt rosa, litt sort – litt alt.

Ha en fabelaktig helg kjære lesere, skap minner eller bare ta det helt piano, begge deler er digg ❤

23 comments

  1. Så herlig post, Luisa. Eg skal sjekke ut alle tre bloggene, dei høres fine ut – takk for tips! Åh, ja, Paris, eg har så lyst dit.. sitte på ein fortauskafe og spise croissant og se på folk som går forbi .. spise makroner til eg blir kvalm, haha.. One day, one day!!

    Elsker forresten designet ditt, det er så fint, glad du beholdt det!!

    Håper du får ein kjempefin fredag!! ❤

  2. Så fint innlegg. Dagdrømming må til i livet tror jeg. En liten flukt fra virkeligheten i ny og ne. Og da er det så fint at man kan reise akkurat hvor man vil. Ha en riktig god helg 🙂

  3. Ida er superflott, og Synne liker jeg også! De gjør Paris, om mulig, enda mer romantisk! Drømmer er fint, og det samme er det å bruke fritida si fornuftig!

  4. Jeg elsker å dagdrømme. Jeg føler drømmene mine gir inspirasjon til hvordan jeg skal oppnå det jeg vil 🙂 Jeg skjønner godt at du blir inspirert av Ida og Synne – de er jo flinke til å virkelig vise frem det «paris-istiske» 😉 God helg til deg!

  5. oi, bloggen har blitt helt ny jo!!! så utrolig fin lay out!!! må jeg virkelig si!!

    er mester i dagdrømming selv «dessverre»…hehe, blir fort at jeg ikke får gjort alt jeg skal 😛

    ha en strålende helg!!

Legg igjen en kommentar

