GOD JUL!

20121224-120930.jpg

Da var dagen endelig her, dagen som bærer med seg så mye fint for de aller fleste. Det gjør den for meg også, likevel bærer den også med seg mange tanker og følelser. Som flyktning fra et sted langt borte er julen litt annerledes for meg. Hvert år gleder jeg meg som en liten unge til jul, samtidig føler jeg et stort savn. Jeg savner familien min, og spesielt mormor og morfar. Vi er den nærmeste familien de har og jeg skulle så gjerne ønske at vi hadde vært sammen med dem i julen, spesielt siden morfars bursdag var på selveste julaften. Nå er morfar i himmelen, mest av alt skulle jeg ønske han fortsatt var her, men slik det er nå så skulle jeg også ønske å holde mormor med selskap. Denne julen blir altså enda mer full av følelser og tanker enn tidligere år.

I dag morfar, i dag skulle du fylt 88 år, vi skulle ha ønsket deg «Feliz cumpleaños» i telefonen, og du skulle ha takket med din hese og snille stemme. Vi skulle fortalt deg hvor mye vi elsker deg og kjærligheten skulle du besvart slik du alltid gjorde. Gratulerer med dagen engelen min ❤

Da jeg vokste opp hadde jeg bare mamma og pappa helt til jeg var ni og fikk min etterlengtede lillebror. Senere kom onkel og familien hans, og gjengen ble litt større. Vi har feiret i Colombia noen ganger, men de fleste julene har vi feiret i Norge. Vi var heldige som alltid hadde gode venner å feire jul med, gode venner som lærte oss om norsk jul og som tok oss imot som om vi var familie. Det har gjort at jeg har mange fine juleminner. Nå har jeg også kjæresten min og familien hans som gir meg norsk jul og så har jeg den fine lille familien min som vi koser oss med senere på kvelden. Så selv om jeg sikkert kommer til å kjenne på savnet i dag, så vet jeg at julaften blir kjempefin i år også.

Jeg ønsker dere en nydelig jul full av kjærlighet og glede!

Juleklem fra meg

8 comments

  1. Jeg kan ikke se for meg hvor tungt det må være å ikke kunne være nær dem i jula, spesielt nå siden bestefaren din har gått bort. Men jeg håper du får en fin jul videre, på tross av alt 🙂

Legg igjen en kommentar

