Nilens Jord

IMG_2362

For et par år siden hadde jeg mitt første møte med danske Nilens Jord. Den mye omtalte make-up serien gjorde sitt inntog i Norge og de store bloggerne hadde bare positive ting å si om produktene. Jeg var heldig å få en flytende foundation av Cathrine som hadde fått en for mørk tone, og jeg ble svært fornøyd med den. Foundationen dekket perfekt, la seg som silke på huden og sist, men ikke minst var den god mot den sensitive huden min. Alle produkter fra Nilens Jord er nemlig uten parabener og parfyme, slikt liker jeg!

Det var med glede jeg mottok nyheten om at Nilens Jord skulle komme til Stavanger. Et vennepar av oss arbeider med brandet her og i den forbindelsen var jeg så heldig å få en liten gavepakke med noen av produktene. Utover høsten har jeg brukt flere av produktene hver dag og noen har blitt favoritter, både til hverdags og til fest. Syns det var fint å kunne lage et innlegg om dette nå da det kan være fine julegavetips.

❄ Den absolutte favoritten er Jumbo Mascara som jeg bruker hver dag. Den er akkurat slik jeg vil at en mascara skal være og den gir lange og volumiøse vipper.

❄ Jeg bruker ikke øyenskygge til hverdags, men til fest og andre spesielle anledninger liker jeg å sminke øynene mer. Da er øyenskyggen Douce Lavender perfekt til meg og min hudtone, et stort pluss er at skyggen ligger fint hele kvelden.

❄ Duo Concealer er helt super, et komplett produkt rett og slett. Med en fast concealer-stick som er lett og kremet på den ene siden, og en flytende concealer som er silkebløt og utrolig lett å jobbe med på den andre siden.

❄ Noen ganger ønsker jeg å bare freshe opp ansiktet litt uten å måtte sminke meg, da er Tinted Day Cream god å ha. Jeg ville ikke brukt den som fuktighetskrem siden jeg trenger mye mer fuktighet enn det den gir, men den er super som en liten oppfrisker over dagkremen.

❄ Når jeg ønsker å skinne litt ekstra bruker jeg Heart Shimmer. Jeg liker veldig godt den naturlige looken og jeg har egentlig aldri brukt sminke med mye shimmer og slikt. Denne liker jeg veldig godt nettopp fordi den ikke gir overdrevent shimmer. Den gir et lett lag for å friske opp der man ønsker. Jeg bruker kosten Black Diamond Kabuki Rouge for å legge shimmeret, den er myk og ikke altfor stor slik at jeg kan fint kontrollere hvor shimmeret skal legge seg.

❄ Til leppene fikk jeg en lipgloss i fargen Terracotta Matt. Jeg bruker sjeldent noe annet enn leppepomade på leppene, men jeg har prøvd denne noen ganger og jeg liker den. Fargen er fin og naturlig på meg og konsistensen er veldig lett, og det liker jeg da mange lipglosser kan føles veldig klissete og tunge.

Jeg er veldig begeistret for Nilens Jord og kommer til å fortsette å velge deres produkter i fremtiden når jeg skal ha påfyll i sminkepungen. Jeg gleder meg til å prøve flere av produktene deres og syns det er fint å kunne støtte et skandinavisk merke som satser på sunn og ren sminke. En bonus er det at jeg samtidig kan støtte fine og flinke venner når jeg skal handle sminke og neglelakk, Nilsen Jord kan nemlig kjøpes hos Huset Hartvig på Tasta Senter. Dere finner også Nilens Jord hos Studio Alf.

Jeg er verken sponset av Nilens Jord eller Huset Hartvig, ikke at jeg hadde hatt noen problemer med å fronte dem hvis det var tilfellet. Disse produktene fikk jeg som gave uten noen forpliktelse om å skrive om dem. Hadde jeg ikke vært fornøyd så hadde jeg ikke nevnt dem her.
23 comments

  1. Har hørt utrolig mye bra om Nilens Jord, og har kjempelyst til å prøve noen produkter, men har ikke sett det her i England. Jeg må surfe nettet å se hva jeg finner 🙂 Hadde vært gøy å sett produktene på deg.

    1. Hehe, ja de fleste har vel merker de liker best, men verdt å prøve noe nytt da, tenk hvis det er enda bedre? 🙂 Nilens Jord har forresten en egen mineral serie som visst er veldig god, Kathrine Sørlandet skryter masse av den.

  2. Å, så fint bilde!! Så fine produkte, og så søtt med hjertet i det pudderet ❤
    Eg har aldri prøvd nilens jord,men kanskje eg burde gjøre det! 🙂

    1. Så rart, mange av de store bloggerne har skrevet om det blant annet Annette Haga husker jeg, men det er uansett veldig god sminke syns jeg. Er litt usikker på hvor mørk foundation de har siden jeg ikke har brukt deres helt siden jeg brukte opp den jeg fikk for et par år siden, men du kan jo eventuelt ta kontakt med dem og høre.

  3. Jeg har faktisk ikke hørt om det før så ble nysgjerrig nå! Kanskje spesielt på den todelte concealeren. Kjempefint oversiktsbilde med all sminken i snøen synes jeg=) sv – Jeg begynte etter at jeg ikke kom noen vei med andre behandlinger og slik jeg har hatt i et år nå. Lei av å gå rundt med plager og smerter og da jeg ble lagt inn for en månedstid siden bestemte jeg meg for å prøve noe nytt.

    1. Ja, den anbefaler jeg virkelig. Veldig praktisk og grei å jobbe med 😉

      Uff, ja det forstår jeg godt! Man må jo bare prøve, kan ikke gå rundt å ha det vondt! Håper noe hjelper asap søta! Du fortjener å være smertefri!

Legg igjen en kommentar

