Boken heter Øya

20121207-142020.jpg

Store deler av fritiden min, spesielt før jeg skal sove, befinner jeg meg i en liten kystlandsby på Kreta som heter Pláka og på en øy noen steinkast unna som heter Spinalónga. Jeg har blitt med Alexis som er på jakt etter sin historie, eller rettere sagt hennes familiehistorie. Historien som har vært ukjent for henne hele livet, fram til nå. Endelig får hun lære å kjenne historien som moren har holdt skjult, hun får vite hvordan livet i Pláka og Spinalónga var og alt hennes slekt på morens side hadde opplevd. Sykdom, krig, kjærlighet og vennskap.

Det er en fin bok, jeg kan sitte og lese side etter side og jeg vil helst ikke legge den bort. Heldigvis har jeg omtrent halve boken igjen, men om et par dager vet jeg at den kommer til å være ferdig lest. Jeg vet at jeg har mange fine bøker å se fram til, men når jeg holder på med en så fin bok som denne så vil jeg helst at den skal vare evig.

Slik var det også med den forrige boken jeg leste, Øya under havet. En historie som røsket noe i meg og som jeg ikke ville gi slipp på. Det måtte rett og slett et par dager til for at jeg skulle ta tak i den neste som lå klar og ventet på å bli lest. Jeg må altså nok en gang anbefale Isabel Allendes Øya under havet, boken som har gjort mest inntrykk og som har fanget hjertet mitt denne høsten. Det er kanskje derfor jeg ikke har greid å skrive så mye om den. Den er så sterk, den inneholder så mye, dere må bare lese den.

To fine bøker: Øya av Victoria Hislop og Øya under havet av Isabel Allende.

Ha en fin helg alle og enhver ❤

12 comments

  1. Tilbaketråkk: Slabberas « la Mar
  2. Tilbaketråkk: Reisefeber | la Mar

Legg igjen en kommentar

