Knekkebrød

Flere har spurt etter oppskrift på hjemmelagde knekkebrød. Vanligvis følger jeg ingen fast oppskrift, jeg bruker det jeg har i skapet, men noen ingredienser er selvsagt essensielle. Sist jeg laget knekkebrød gjorde jeg klar en ladning til denne uka i et glass. Dekorativt, ikke sant?

2 dl havregryn

2 dl sammalt mel (rug, hvete e.l.)

2 dl solsikkefrø

2 dl sesamfrø

1 dl linfrø

1 dl havremel

1 ss fiberhusk

1/2 ts salt

ca 4 dl vann (må ikke bli for bløtt)

Bland alt sammen i en bolle, la det stå mens du gjør klar et stekebrett med bakepapir og varmer opp ovnen til 170 grader (jeg brukte varmluftsovn). Smør massen utover bakepapiret, prøv å få det jevnt og bruk et pizzahjul og skjær opp i passe store ruter. Sett brettet inn i ovnen i ca 45 min. Følg med, det varierer fra ovn til ovn og tykkelsen har også mye å si. Så er det bare å kose seg med sunne og gode knekkiser!

 Follow on Bloglovin

16 comments

Legg igjen en kommentar

