Make habits that makes you healthy and happy

Jeg vil nødig erklære meg selv som ekspert på området trening/kosthold/livsstilsendring, men jeg kan ta utgangspunkt i mine egne erfaringer og fortelle dere hva som har hjulpet meg på veien mot et sunnere liv og en sprekere kropp. Jeg har tidligere skrevet om trening, nå tenkte jeg å fortelle litt om mine erfaringer med kosthold og livsstilsendring.

20121104-133817.jpg

✩ Det er faktisk lettere enn du tror å gjøre små grep i hverdagen, ikke se så mørkt på det.

✩ Ikke gå altfor hardt ut, gjør små endringer i starten, og ta det heller litt etter litt. Slik blir vaner til!

✩ Start med å finne sunnere erstatninger. Før elsket jeg brød, nå er jeg hektet på hjemmelaget knekkebrød.

✩ Velg grove kornprodukter, unngå hvitt mel.

✩ Prøv å unngå tilsatt sukker så langt det er mulig. Bytt gjerne ut sukkeret med sukrin eller stevia.

✩ Spis grønnsaker, frukt og bær. Disse egner seg også som snacks.

✩ Spis proteiner, det metter godt (egg, kylling, kjøtt, fisk, Cottage Cheese).

✩ Gi kroppen sunt fett (avokado, nøtter, fisk, kaldpresset olivenolje).

✩ Lag mat fra bunnen av. Det er veldig gøy å vite hva som faktisk er i det du putter i deg.

✩ Har du lyst på sjokolade til lørdagskos? Spis litt sjokolade da, alt med måte. Og velg gjerne en mørk variant.

✩ Drikk rikelig med vann og beveg kroppen. Ta gjerne en titt på mine trenings tips.

✩ Les og bli inspirert, det finnes utallige gode artikler og blogger på nett.

Follow on Bloglovin

 

19 comments

  1. Her var det mange bra tips! Gode vaner er nøkkelen ja 🙂 bare synd jeg har en tendens til å dette ut i helgene. Nå craver jeg smågodt så mye!!

Legg igjen en kommentar

