This is Luisa, part 2

Jeg får starte uken med litt flere svar. Her kommer litt om fremtiden, litt om livet og litt om meg så klart. Ha en fin uke folkens!

Skal du noe spennende i 2013?

Det håper jeg virkelig at jeg skal! Har ikke noe planlagt, men jeg håper jeg får reist, både til utlandet og i Norge. I fjor hadde vi egentlig planer om en skikkelig Norgesferie om sommeren, bare kjøre alle plasser vi ønsket. Men så brakk jeg ankelen så den planen måtte rett og slett bli satt på vent, så jeg håper vi får gjennomført den planen neste år. Ellers skal jeg på Vixen Blog Awards, det gleder jeg meg skikkelig til i og med at jeg ikke fikk reist i år pga eksamen.

Hvor ser du deg selv om 5 år?

Jeg håper jeg og kjæresten har et fint hus, at jeg har blitt mamma og at jeg er like lykkelige eller til og med lykkeligere enn nå. Selv om jeg har store drømmer for fremtiden så er jeg aldri en som ser så langt fram i tid.


Største ønske reisemålet ditt?

Jeg vil alltid reise til hjemlandet mitt Colombia. Jeg har et stort ønske om å besøke den karibiske kysten i Colombia, jeg har røtter derfra og vil gjerne besøke hjembyen til min kjære bestefar som vi mistet tidligere i år.

Hvordan ser en hverdag hos deg ut nå? (f,eks hva er en typisk dag i livet til luisa)

En typisk dag for meg ja, ikke så spennende kanskje, men her kommer det. Som regel våkner jeg tidlig, lager meg deilige proteinpannekaker med Cottage Cheese og sukkerfritt syltetøy og ser en episode fra en av mine favorittserier mens jeg spiser frokost. Leser litt blogger, sjekker nyhetene på nett. Så går jeg en god morgentur med Chaplin (etter at jeg har tatt på meg klær såklart). Siden jeg ikke har noen fast jobb eller studier så har jeg en veldig variert hverdag. Noen dager har jeg helt fri, da bruker jeg tid på dagen på trening, ærend og gjerne husarbeid. Andre dager har jeg gjerne papirer å lese og møter å forberede meg til. Noen dager har jeg lunsjavtaler eller slikt med venninner. Og så hender det at jeg faktisk skal jobbe og da har jeg en litt mer amputert frokost, men turen med Chaplin er alltid en prioritet og da blir det trening på kvelden. Så har vi middag da, enda en tur med Chaplin, handling (på mandager helst), noen dager har jeg møte på kvelden, ellers setter jeg pris på sofakos og TV-titting med min kjære.


Liker du å strikke? Eller har noe andre hobbyer?

Jeg kan ikke strikke! Men jeg skal lære meg det, Elise tipset meg om at Youtube er en bra plass å starte, så det rådet skal jeg ta med meg. Ellers har jeg selvsagt andre hobbyer. Noen av dere husker kanskje disse armbåndene som jeg laget i massevis i fjor da jeg satt med brukket ankel, ellers vil jeg si at lesing, skriving og blogging er en hobby. (Kanskje Instagram også hihi).


Hvem vil du si har formet deg som person? (familie,venner eller?)

Helt klart familie, men også venner. De menneskene og miljøene jeg har vært en del av har vært med på å forme meg, men jeg vil si at grunnverdiene mine og slikt har jeg nok med meg hjemmefra. 

Hvor gammel er Chaplin? Hva slags rase er han?

Chaplin blir 3 år i mars og 100% valpete, han er 3/4 Gordon Setter og 1/4 Engelsk Setter. 


Har du planer om å satse fullt på politikk?

Jeg har aldri hatt noen planer om å bli politiker, faktisk. Jeg er ikke den typiske politikertypen, jeg liker egentlig ikke å krangle og debattere, men jeg et brennende hjerte for mange saker og jeg liker å si hva jeg mener og hvorfor. Så å bli en fulltids parlamentariker er ikke min drøm. Jeg syns det er viktig og spennende å representere partiet mitt i bystyret altså, men hvis skulle valgt å drive med noe politisk på fulltid så måtte det heller vært noe mer innen solidaritetsarbeid, med en konkret sak. Jeg har jo nevnt tidligere at jeg har en drøm om å en dag kunne starte et prosjekt for fattige kvinner og barn i Colombia, kanskje et senter hvor de kan få veiledning, mat og støtte til å stå på i videre i livet selv om det er tungt. Så ja, det ville vært noe mer i min gate.

 Follow on Bloglovin

17 comments

  1. Du er så flink til å svare godt på spørsmålene, føler virkelig du gir en bit av deg selv. Jeg misunner deg som endelig ikke har eksamensstress til jul, men det blir vel min situasjon til neste år. Er det noen spesielle steder du har sett deg ut dersom dere drar på Norgesferie? 🙂

Legg igjen en kommentar

