Colombia and me

Hiv og hoi nå er helgen snart over for denne gang. Jeg har kost meg med alt fra rolig filmkveld, en 3 årings bursdagsselskap og festivalkveld. Bra helg sa du? Håper dere har hatt det like fint som meg hva enn dere har funnet på!

Da jeg skrev om Colombiaturen i sommer fikk jeg noen få spørsmål, her kommer svarene.

Er det i Bogota, eller den byen utenfor du er i fra?

Jeg er født i Bogota, der bodde jeg til jeg var 3 år og noen måneder. Den nærmeste familien min bor i Bogota fortsatt, bortsett fra foreldrene mine, lillebror og en av onklene mine og hans familie som også bor her i Stavanger. Jeg vet at jeg har slekt i Karibien der morfaren min er fra, det forklarer også hvorfor jeg ikke ser typisk «bogotansk» ut.

Har du mange søskenbarn der?

Jeg har 5 søskenbarn der nede, 3 jenter og 2 gutter, alle på pappa sin side. Mamma er enebarn så jeg har ingen søskenbarn på den siden av familien, men jeg har derimot utrolig mange tremenninger på hennes side.

Og besteforeldre har du også der, eller?

Jeg er så heldig som har alle besteforeldre, men ja, de bor i Colombia. Jeg ser dem dermed svært sjeldent, noe som er trist. Så alle dere som har deres besteforeldre i nærheten, dere er utrolig heldige!

Bor de hverken i fattigdom eller uhorvelig rikdom?

Ingen i min familie bor under svært fattige kår eller i uhorvelig rikdom. Noen av selvsagt mer midler enn andre, men ingen lider nød, heldigvis. Siden Colombia er et land hvor samfunnet er svært familiært (tradisjonelt) og alt er privatisert så er det slik at familien ofte må støtte hverandre økonomisk.

Og har de noen gang besøkt dere i Norge?

Flere av onklene mine har vært her på besøk, en av tantene mine har vært her to ganger og så har jeg som sagt en onkel som flyttet hit for ca 12 år siden med familien sin.

Follow on Bloglovin

6 comments

  1. Har du sett noen gode filmer? Jeg hadde det kjekt med feiring i går=) Kjekt å høre om familien du har der og at du har noen i Norge også! Hadde vært fint med noen bilder=)

  2. Tusen taaaaakk for at du svarte på alle spørsmålene!! Om jeg glemte å spørre dem, så lurte jeg iallfall på alle!! Hihhihih – synes det er fint å vite <333

  3. Tilbaketråkk: 2012 vol. 3 | la Mar

Legg igjen en kommentar

