Q & A #5 – the last one

Nå kommer den siste bolken med svar til dere. Endelig ble jeg ferdig, men må si at det har vært en fornøyelse å svare dere på alt dere har lurt på. Og hvis dere lurer på noe mer så vet dere at dere alltid kan spørre her på bloggen, på Facebook, Twitter og mail.

Tulpe Noir:

Q: Siden jeg er en relativt ny leser så må jeg spørre om hva du studerer nå og hva du har studert tidligere?

A: Jeg studerer Samfunnsfag med personalledelse, skriver bacheloroppgave nå så jeg er ferdig til våren. Tidligere har jeg studert drama og litt historie.

Anja Lindgaard:

Q: Hvis 2012 faktisk VAR det året verden skulle gå under (ja veldig oppmuntrende tanke!), hvilke ting er det du virkelig brenner etter å oppleve?

A: Uff så forferdelig tanke! Haha.. Men ja, jeg er ikke så veldig eventyrlysten egentlig, litt rart fordi jeg føler jeg virker som den type person. Jeg har jo lyst til å leke med babyløver og dra på øde strender og slikt, men det er på en måte ikke det viktigste for meg. For meg er menneskene jeg er glad i det viktigste, så hvis jeg visste at alt gikk under dette året så ville jeg prøvd å heller nye livet med dem. Dere tenker vel «for ei kjedelig dame».

Rikke:

Q: Hvorfor begynte du å blogge?

A: Jeg leste en del blogger og så tenkte jeg at det hadde vært gøy å ha en selv, så jeg hoppet rett og slett i det en dag. Jeg ville også vise at det er mye mer ved meg enn det folk ser, håper det kommer fram i bloggen. Og så var det litt for å kunne drive på med alt som jeg ikke fikk tid til ellers, dyrke interessen min for mote, musikk og slikt som alltid har blitt overskygget av andre ting. Det var en enkel måte å skaffe meg mange ulike hobbyer uten at jeg faktisk trengte å dra noe sted eller å bruke all verdens tid på det i en ellers så travel hverdag som har bestått av studier og politikk.

Q: Har du noen favorittblogger?

A: Jeg har mange, altfor mange, og jeg får stadig flere. Derfor prøver jeg å vise dere bloggene jeg liker aller best gjennom Bloglove spalten. Jeg liker faktisk best de bloggene der jeg føler jeg kan relatere meg til personen, faktisk ha litt «kontakt». Store moteblogger gir meg selvsagt inspirasjon, men de kommer på andre plass etter alle dere som er innom her.

Q: Hva er drømmejobben?

A: Så vanskelig spørsmål, det finnes jo så mange ting jeg elsker og som jeg kunne tenke meg å jobbe med. For meg har alltid forfatteryrket vært svært tiltrekkende, jeg elsker å skrive og jeg elsker friheten. Jeg er en person som liker å ha litt ulike baller i luften og da føler jeg at forfatteryrket hadde passet meg ypperlig, for da kunne jeg faktisk brukt en del tid på andre ting jeg brenner for i tillegg.

Avin:

Q: Hva er din store drøm? (litt vagt spørsmål, men ja)

A: Jeg har så mange drømmer, tror jeg har svart på dette og da svarte jeg en jord uten krig og fattigdom, syns det er en fin drøm. Og for min egen del så drømmer jeg om et lykkelig liv med mine kjære.

Q: Har du noen gang reist tilbake til Colombia? eller ønsker du å reise ditt igjen?

A: Jeg har vært i Colombia flere ganger siden vi flyktet til Norge, tror jeg har vært der 7 ganger. Vi prøver å reise regelmessig tilbake for å besøke familie og venner, de siste årene har det blitt oftere enn da jeg var barn. Etter at vi fikk norsk statsborgerskap ble det betraktelig tryggere for oss å dra dit. Vår kultur og vårt land er veldig viktig for oss, og ikke minst for at lillebror skal ha privilegiet av å kjenne til det siden han ble født i Norge. Vi håper på å ta en tur i år faktisk.

Bogota – byen min

Brita Melissa:

Q: Jeg lurer også på karriereplanene dine. Hvor mye kommer du til å vektlegge politikken i fremtiden? (Synes det er veldig kjekt med en blogger som er politisk aktiv) Hva er planene dine rett og slett.

A: Vanskelig å si egentlig, jeg har liksom aldri vært en person med en plan, har som regel havnet der jeg har hatt lyst til og drevet på med det som faller meg inn. Selv om jeg faktisk bør ha en plan, jeg skal faktisk begynne å søke jobber nå. I løpet av studiet må jeg si at min interesse for HR-arbeid (personaladministrasjon o.l.) har vokst enormt, så det er ikke utenkelig at det er en slikk jobb jeg ender opp i først. Men det er jo så mye jeg vil gjøre så hva som kommer i fremtiden kan jeg rett og slett ikke svare på. En ting er sikkert, jeg har aldri hatt et ønske om å bli politiker (hahaha ganske rart med tanke på at jeg allerede har vært det og er det), men mitt engasjement har faktisk aldri handlet om å sitte i styrer og stell, det bare ble sånn. Jeg har alltid følt meg som en aktivist som ble plassert i en bystyresal, uten at jeg følte meg maltilpass på noen måte. Mitt samfunnsengasjement og politikken kommer alltid til å være en del av meg, det er det ingen tvil om, og jeg kommer nok til å drive på med det aktivt på en eller annen måte resten av livet, men på hvilke arenaer, det får fremtiden vise. 

Ha en fin tirsdag!

 bloglovin

11 comments

  1. flotte svar nok engang og jeg likte spesielt svar til mine spørsmål og din by ser fantastisk fint ut 🙂

  2. Så utrolig fine svar! Dette likte jeg 😀 Jeg har også lekt med tanken på forfatteryrke, og liker selv å ha flere baller i luften.. Men vi får se hva det blir ut av oss tilslutt 🙂 Hva er forresten planene dine etter fullført bachelor? Begynne å jobbe, ettersom du skal søke snart? Lykke til i alle fall med fremtidsplaner 🙂 Det er ikke alltid lett! Hehe.
    Og nei, jeg synes ikke du er en «kjedelig dame»! God tirsdag! Og kos deg med GG 😀

  3. Morsomt å lese, det er hyggelig å bli litt «kjent» med deg 🙂 Bogota ser kjempespennende ut, dit kunne jeg tenke meg å dra – gjerne i forbindelse med en tur rundt om i hele Sør-Amerika, så klart 😉

  4. Gøy å lese! Tenker ikke «kjedelig dame», alle er jo forskjellige og godt er det 🙂

    Svar: Hvis du lurer på om sminkeinteressen er stor nok til å kjøpe deg NAKED-paletten, så ville jeg sagt at med den har du hvertfall alle de nøytrale skyggene du trenger! Så kanskje det holder til din interesse, eller kanskje det rett og slett fører til en enda større interesse, hehe 🙂

  5. DU fikk sagt det; det med å ha kontakt med bloggere er det viktigste, akkurat som jeg tenker men ikke har klart å uttrykke så fint!

  6. For en tilfeldighet, vi hadde gjesteforelesning med HR Norge i dag. Syntes det virker interessant, så skjønner godt at interessen din for det har vokst gjennom studiet 🙂

Legg igjen en kommentar

