Q & A # 4

Her kommer det enda flere svar, det var jo så mange spørsmål at det ble litt av en jobb, men samtidig så må jeg si at jeg er smigret over at dere faktisk lurer på så mye om meg. Akkurat denne bolken syns jeg var litt vanskelig og jeg deler noe veldig personlig med dere, men det føles naturlig fordi dere er alltid så gode mot meg

Benedicte Storø:

Q: Favorittbloggere, norske?

A: Åh, det er vanskelig, det finnes så mange fine. På siden Fine blogger kan dere se flere av mine favoritter. Jeg blir veldig glad av bloggen til venninnen min Synnøve, den er jo så fin. Og jeg henter masse inspirasjon hos Kamilla, spesielt på trenings- og kostholdsfronten, men også når det er snakk om fine sko og vesker. Ellers syns jeg Fashiiondiaries er helt fantastisk, hun er i mine øyne helt klart norges spenstigste moteblogger. Polliani og Pia er også to store favoritter hos meg, det samme er Dagens Outfit og Dagens Interiør.

Q: Hva gir deg hverdaglykke?

A: Å ha det bra, rett og slett. Når jeg har det bra og livet er i harmoni, da er jeg lykkelig. Men hvis du mener slike konkrete småting som gjør hverdagen litt finere så må jeg nevne fine turer med Chaplin, gode treningsøkter, effektive lesetimer, en deilig smoothie eller en kopp te, kafétur med venninner, god og sunn mat som jeg vet er god for kroppen min og til slutt det beste; når det blir kveld og jeg og verdens beste kjæreste setter oss i sofaen for å se på tv og le. Jeg elsker å le!

Q: Tror du på kjærlighet?

A: Ja, helt klart, jeg er en ekte romantiker. Jeg har alltid ment at kjærlighet er det viktigste i livet. Mye kan gå galt, men så lenge man har kjærlighet så kommer man gjennom alt. Og det finnes mange typer kjærlighet og alle typer er like verdifulle.

Q: Har du noen tvangstanker (eks. må sjekke om to ganger om døra er låst)?

A: Herregud, gjett om jeg har! Det er så mange småting jeg bare må gjøre, jeg kommer ikke på alle en gang haha. Men noe jeg alltid har gjort er f.eks når jeg spiser en brødskive så spiser jeg meg rundt skorpene før jeg spiser «innmaten». Ellers er jeg avhengig av å ha sminke på når jeg skal noe (ikke på trening og tur og slikt, men på skolen osv), og spesielt mascara må jeg ha på, en dag glemte jeg å ta på og jeg følte meg nesten litt avkledd hele dagen.

Q: Hva gjør deg skikkelig flau?

A: Veldig mange ting, f.eks å tryne på glatta, da blir jeg sykt flau. Jeg er litt sånn «liten jente» når det kommer til groviser, nakenhet og heftig klining på tv. Jeg vet, det er teit, men jeg kan ikke noe for det. I motsetning til kjæresten min som blir skikkelig flau når noen driter seg ut på tv, da kan han finne på å bytte kanal/slå av tv’en/gå ut av rommet, slikt syns jeg er morsomt.

Sarah:

Q: If you could only choose to have one of the following, which would you choose; siblings, friends or lovers?

A: Jeg svarer på norsk jeg. Liker ikke dette spørsmålet hehe. Jeg kunne gitt livet for lillebror så jeg får si søsken da, vi har jo et spesielt bånd som ingen andre har. 

Veronica:

Q: Hvis du kunne forandret hva som helst ved deg selv(kun en ting) enten det gjelder personlighet eller utseende hva ville du valgt?

A: Temperamentet mitt kunne du få kjøpt for 10 øre, jeg vil ikke ha det haha.

Q: Kunne du tenkte deg å flytte fra Stavanger til Oslo hvis både venner og familie joinet deg?

A: Hvis alle mine kjære måtte flytte til Oslo så hadde jeg selvsagt joinet dem, men om jeg vil flytte til Oslo – aldri! Jeg elsker Stavanger altfor høyt og kunne ikke tenke meg å bo et annet sted i verden, så jeg drar nok ikke med meg alle til Oslo med det første.

Q: Hvem er ditt aller største forbilde?

A: Dette har jeg svart på flere ganger nå tror jeg, det er foreldrene mine.

Q: Hva er det tøffeste du har opplevd i livet?

A: Da tenker jeg at du mener tøffeste som i hardeste, og ikke tøffeste som i kuleste, eller? Dette er veldig personlig, men jeg velger å dele det med dere nettopp fordi disse tingene er en del av meg. Jeg har hatt flere tøffe perioder og opplevelser i livet. Jeg kan tenke meg at jeg hadde det veldig tøft i en periode da jeg var 2 år ca, da jeg ikke kunne bo med foreldrene mine pga min og deres sikkerhet, det forklarer kanskje min separasjonsangst. Det var også tøft de årene foreldrene mine var separert og jeg holdt maska for å skåne lillebror, og det var tøft da de kom sammen igjen og jeg endelig kunne slippe ut all frustrasjon. Og det aller verste jeg har opplevd var det som hendte med meg og kjæresten uken før jeg brakk ankelen i juni, jeg har så vidt nevnt det i forbindelse med oppsummeringen av 2011. For å gjøre historien kort så ble vi overfalt av en gjeng ungdommer og utsatt for blind vold. Jeg så den jeg elsker bli sparket i hodet og ansiktet av 4-5 personer, mens jeg ikke kunne gjøre noe fordi jeg ble holdt tilbake etter håret og slått. Heldigvis er vi de sterkeste i verden og kom oss unna, vi ble skadet både fysisk og psykisk den natten, men vi kjempet oss videre og lot ikke hendelsen ta over livet vårt. Sånn nå har jeg fortalt det, at jeg greide det er kanskje et tegn på at bearbeidelsen er på god vei. Nå må jeg tenke på noe annet, noe som gjør meg glad. 

Ingenting som gjør meg gladere enn babybilder av Chaplin, søt eller hva?

Håper dere har en like fin søndag som meg!

bloglovin

29 comments

  1. Fy faen så grusomt, men sjukt bra at dikka har holdt dikka sterke. Eg skjønna absolutt ikkje kva som skjer med folk når dei gjere noko slikt. fy søren! Håpa virkelig da ALDRI skjer igjen. Berre sjå framover, og ikkje tenk tilbake på det. Tenk på alt det fine framtida har å by på. Alt det magiske som skal skje i livet dikkas.

  2. Selv om jeg viisste hva dere opplevde, blir jeg helt skjelven av å lese det. For ikke å snakke om tårer i øynene. Takk, takk og takk for at det endte godt, selv om det etterlater vonde spor.

    Håper helgen din har vært fin! Vi ses imorgen 🙂 klemmer!!

  3. Så tøft (som i modig) av deg å dele. Jeg håper at den opplevelsen snart bare blir et fjernt minne for dere, ingen fortjener å oppleve noe sånt.

    Ellers syns jeg det har vært morsomt og hyggelig å lese svarene dine 🙂 Ha en fin uke!

  4. du er saa god du luisa!! ❤ ❤ ❤ ❤

    hehe, likte ikke spm mitt heller og var vel ment som et laettiss spm man typ spoer noen paa fylla eller noe i den dur'n.. noe helt userioest 😉 kunne aldri klart aa velge selv(og heldigvis maa vi aldri det!) men om noen hadde holdt kniven mot strupen min hadde jeg nok valgt "siblings" jeg og! jeg tar lett en kule til hjertet for hvilken som helst av soestrene mine any day. de er uvurderlige, og gud saaa hoeyt jeg elsker dem!!!

  5. wow, må bare si at jeg fikk litt frysninger av å lese det du skrev. Utrolig fint at du tør og dele det her – du virker som en utrolig tøff og fin jente 🙂 Ønsker deg alt godt og håper du slipper og oppleve noe sånt noen gang igjen!

  6. fantastiske svar! er hyggelig å bli litt bedre kjent med deg gjennom disse svarene, og for en tøffing du er. D har vært gjennom en del men det skinner positivitet av deg og det skal du ha masse skrytt for.

    Jeg kjente i hele meg, blir trist av å lese at du og kjæresten din ble utsatt for noe slikt, men som sagt du er tøff og jeg håper at du har det bedre (noe jeg tror og ser at du gjør) sender deg en stor klem ❤

  7. Haha, så utrolig fint bilde av valpen i kurven! 😀 Og jeg er helt enig, ville aldri aldri aldri flyttet fra Stavanger til Oslo! Jeg flyttet til bergen da, men det er fremdeles på rett side av fjellene 😉

  8. mange fine svar her..kjenner meg igjen på noe, spesielt den der med å tryne på glattisen. Var jo nøyektig det jeg gjorde på onsdag, landa på ansikt og mage(au)

  9. Herregud, enn at noen kan finne på å gjøre noe sånt! Blir imponert over hvor godt du har håndtert det og jeg synes det er veldig sterkt og modig av deg å fortelle om det fæle dere opplevde. Stå på ❤

  10. Åh, så mange fine svar. Kan si jeg kjenner meg ekstra igjen i, og er enig i at kjærligheten er det viktigste i livet, foreldre som forbilder, hverdagslykke og temperamentet. Hihi, sistnevnte kan du få gratis av meg.. skikkelig irriterende i blant 😛 Du virker som en herlig person med så mange innspirerende ord og tanker 🙂 Og utrolig sterkt og tøft av deg å dele dine historier med oss. Grusomt, men innspirerende måten du har tatt det på! Håper du har hatt en fin mandag, og at uken blir det samme =)

  11. Mange fine svar her óg! Men når det kommer til det siste, så grusomt 😦 Utrolig tøft av deg å dele med oss! ❤

Legg igjen en kommentar

