Q & A #1

Hei dere trodde kanskje at jeg har glemt å svare på alle spørsmålene som kom da jeg hadde spørsmålsrunde, men det har jeg altså ikke. Det var bare så himla mange så det tar litt tid, jeg er egentlig ikke helt ferdig med å svare på alle, men her kommer første del. Jeg valgte å skrive hvem som spurte om hva, håper det er greit. 

Titti:

Q: Har du noen forbilder?

A: Ja jeg har nok flere forbilder. Folk som har oppnådd store ting, folk som har gjort noe for å forandre verden til det bedre. Jeg har spesielt veldig mange kvinnelige forbilder, alt fra Marie Curie til Rigoberta Menchu, slike kvinner inspirerer. Mine største forbilder er likevel mine foreldrene mine, syns det er helt utrolig alt de har opplevd. Tenk at de var bare litt eldre enn jeg er nå da de flyktet til et fremmed land med en liten datter. Jeg føler meg jo fortsatt som en kid (og noen vil vel si at jeg oppfører meg som en også). Vi ble en del av det norske samfunnet med det samme, de brukte sine ressurser og fikk tilført noe av sitt eget til de herlige folkene i Valdres som tok oss i mot. De har kjempet og arbeidet, engasjert seg og virkelig greid å bygge et bra liv for oss, resultatet ser vi jo, en ressurssterk familie på 4. Og de har fortsatt å gjøre så mye bra for landet vårt og det de tror på gjennom alle disse årene i Norge.

Q: Hva er drømmejobben din?

A: Min drømmejobb må selvfølgelig være å leve av noe som jeg elsker, og det kan jo være så sykt masse forskjellig. Jeg studerer jo noe som forhåpentligvis vil gi meg en grei jobb med grei lønn og berikelse av nye erfaringer. Noen ganger drømmer jeg om å kunne leve av noe mer estetisk hvis det er mulig å si det på den måten, å leve av å skrive, designe o.l. Hvis sjansen byr seg så skal jeg garantert ta den! Men min aller størtste drøm i tillegg til å ha en kul jobb er å kunne hjelpe andre, jeg tror jeg har fortalt om det før, men min aller største drøm er å en dag kunne åpne et ressurssenter for enslige og fattige mødre i Bogota (byen jeg kommer fra). Et sted hvor de får alt fra mat, veiledning til å møte de utfordringene de møter på hver dag.


Q: Hva blir ditt neste store kjøp innen klær og vesker?

A: Hmmm jeg har ikke planlagt noe kjøp, gjør sjeldent det. For øyeblikket føler jeg ikke det er noe jeg trenger. Selvsagt faller jeg for ulike fine ting hver eneste dag, men det er ikke noe som stikker seg ut som den store neste investeringen. Kanskje noen nye sko, har fortsatt veldig lyst på Dr Martens med for, bestilte et par i fjor, men da de kom var de noen nr for store (de blir forresten lagt ut for salg snart her på bloggen!). Jo, en investering, men den er mer sporty enn fashionabel, jeg trenger nye ski!

Our Style Diary:

Q: Drømmeferie?

A: Noen dager drømmer jeg om et sted med nydelig strand, sol, late dager i solsengen og masse bading. Andre dager drømmer jeg om storbyen med shopping, kulturelle opplevelser og fine restauranter. Så er det de dagene jeg drømmer om fine dager på hytta. Akkurat nå frister stranda mest.


Q: Drømmehus?

A: Et hvitt tradisjonelt hus med moderne vri som f.eks panoramavinduer. 4 soverom, et eget garderoberom, hobbyrom med nok plass hjemmestudio til kjæresten og en krok til meg selv, fint bad med stort badekar, romslig kjøkken og stor hage.

Q: Drømmebryllupskjole?

A: Åh, her er det så mange vakre å velge mellom. Noe Vera Wang eller Pnina Tornai, nei jeg vet ikke jeg. Men en kjole jeg forelsket meg i fra første øyekast er den under, det hadde vært en drøm å kunne bære en slik vakker kjole en gang, kanskje ikke helt lik men noe alá den litt utenom det vanlige. Men samtidig så kan jeg plutselig forelske meg i en enklere eventyrlig kjole med empir-liv.

Siv:

Q: Hva slags ting skulle du ønske du kunne?

A: Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var kjempeflink til å synge! Og at jeg kunne spille minst et instrument helt ordentlig ikke bare halveis, designe og sy mine egne klær og ta skikkelig fine og proffe bilder. 

Q: Hva SKAL du prøve før du dør?

A: Det var et utrolig vanskelig spørsmål, det er jo så mye jeg skal i dette livet. Alt fra å gå over Hardangervidda med telt, bare jeg, kjæresten min og hunden vår, spille inn en sang med kjæresten, få barn og selvsagt prøve å oppfylle drømmen om ressurssenteret i Bogota. Og dette er vel bare en ørliten del av alt jeg SKAL prøve.

bloglovin

21 comments

  1. Svar: Joda, det er jo store salg i Norge også, men her er det to store salgsperioder i året, januar og juni da virkelig ALT fra forrige sesong skal ut selv om det kom inn i butikken uka før… Vi snakker 75% av butikkene på salg og det er helt vilt den første helgen siden alle shopper de første dagene 🙂

  2. SV: Ja, måtte bare ha den da jeg så den 🙂 Det er en nystartet nettbutikk som min pappa eier, jeg har vært med å sette opp nettbutikken og brodern og jeg jobber flittig med å forbedre facebooksiden. Det er viktig for oss at vi får så mange som mulig til å like siden slik at den blir oppdaget og dukker opp på flere profiler. Derfor hadde jeg blitt glad om dere ville like siden på facebook 😀

  3. fine svar cutie! jeg skulle ogsaa oenske jeg kunne synge og spille instrument! og ta skikkelig proffe bilder…elsker fotografi!! og design..men der er jeg jo paa vei (?) hehe hopefully!!! 😀

  4. Jeg blir omtrent litt rørt når jeg leser om foreldrene dine og ser på bildet av dere tre – så fine og sterke! 🙂

    PS: Kunne forresten ønske at jeg kunne synge skikkelig vakkert. Bare synd sangstemmen min ikke kan konkurrere med en kråke en gang, huff.

  5. a resource center in bogota sounds so inspiring. i hope you continue to work hard to make that happen! you could be the change needed in SO many people’s lives!

Legg igjen en kommentar

