New Motivation

Her sitter jeg med verdens støleste kropp og tonnevis av ny motivasjon. I går fikk jeg helt nytt treningsprogram og jeg gleder meg til å kjøre gjennom det de neste 8 ukene. Jeg gikk igjen for et fullkroppsprogram med nye harde og spennende øvelser. Stikkordene nå er mindre apparater og mer frivekter. Jeg fikk skryt for teknikken så da var det egentlig bare å starte. Jeg kjørte gjennom programmet med en gang etter gjennomgangen, og jeg er svært fornøyd med øvelsene. Gøy å måtte tenke litt mer med tanke på balanse og teknikk, og det skal nok bli bedre for hver gang. 

Vet ikke om det er interessant for dere å se programmene, men here we go. 

Dette programmet kjørte jeg gjennom 3 ganger i uken med en dags pause mellom hver økt, dette er for at musklene skal få tilstrekkelig restitusjonstid. I tillegg har jeg trent cardio/kondisjon når jeg vil utenom disse 3 faste dagene, for det kan man trene hver dag om man vil. Jeg har astma i tillegg til dårlig oksygenopptak, har egentlig alltid hatt det, til og med når jeg trente aktivt tidligere. Var kløpper på spurting, men hadde dårlig utholdenhet. Derfor er det viktig for meg å trene mer kondisjon, selv om det kan være skikkelig pain. Det ble ikke bedre da jeg fikk bronkitt før jul, men nå er det på vei opp.

Som med det første programmet, skal jeg kjøre gjennom dette 3 ganger i uken i tillegg til ekstra kondistrening. Ankelen min har blitt mye bedre og nå føler jeg meg snart klar for noen gruppetimer, det er jo bare gøy å variere. Jeg har selvsagt lyst å trene zumba igjen, og jeg må få prøvd Sh’bam. Har dere prøvd det? Har dere noen favoritter?

PS: Motstanden og kiloene på vektene øker selvsagt hver uke, det er slik man blir sterk!

Nå må jeg løpe, skal møte Synnøve om en liten time. Ha en fin fredag dere!

 bloglovin

29 comments

  1. Så flink du er! fantastisk deilig å komme i gang. Begynte mandag denne uka jeg. Er skikkelig støl, men skal snart opp på treningssenteret nå:) Ha en fin dag! 🙂

  2. Så flink du er. Vi har ikke akkurat noe program, vi går bare på trening. Men av og til lurer jeg på om det hadde vært gunstig å få satt opp et treningsprogram fra en veileder… 🙂

  3. Herlig, du kommer nok til å kjenne det bra og gjevnt over i begynnelsen. Men stivhet betyr jo egentlig bare at du har fått brukt kroppen da =D Jeg synes det er litt flaut å drive på med så mye annen enn apparater på styrkerommet, iallefall nå som alle har starta med nyttårsforsetter og det er strappa fult. Det er egentlig ganske få timer jeg ikke liker, men sånne timer for å bli mykere som foregår i helt rolig tempå hele timen blir jeg fort trøtt og lei av. Yoga, Pilates osv.. Men timer som heter smidig går ann en gang i blant da siden det er litt vekter med også. Jeg liker det meste, men det er sikkert ikke de samme navnene på ting hos dere så jeg trenger sikkert ikke si så mye. Ha ei superhelg =D

  4. Ah, nytt treningsprogram er moooooootiverende! 😀 Og når man kommer godt i gang med det så kommer jo fremgangen, og det er i hvert fall motiverende! En god sirkel det der altså. Lykke til! Og jeg liker veeeeldig godt setningen «Stikkordene nå er mindre apparater og mer frivekter».

  5. Herlighet så flink du er, well done you!!
    Eg skal faktisk trene litt no, blir aerobic og litt styrketrening etterpå – blir min andre trening i år bare, hehe, men det er ikkje så lett når eg er så masse sjuk å ha overskudd til å trene.. det skal jo gi energi å trene,men då må ein jo ha litt energi å ta av i utgangspunktet, det er det som er mitt problem.. men i dag blir det!! :)))

    Håper fredagen din blir fin!

  6. Du er flink! Så ut som et veldig bra treningsprogram, og det er alltid motiverende med nye øvelser! Så jeg ble litt inspirert av deg og ringte elixia for å bestille PT-time for å få meg et nytt program selv, kjenner at jeg trenger noe for å komme i gang igjen^^ Selv er jeg mest glad i styrketrening, siden dette også er det mest effektive for både fettforbrenning og oppstramming. Men jeg forstår veldig godt at dette kan bli litt ensformig og kjedelig for noen i lengden 😛

  7. Jeg kan også spurte, men utholdenheten er IKKE noe bra…. Så jeg øvde en del i høst, men det har blitt mer andre aktiviteter enn løping i vinter!

  8. Spennende program du har fått deg!! Er så deilig når man har skikkeliiiiig motivasjon, har det selv for tiden (..hver januar egentlig..) Håper du klarer alle målene dine. Dette klarer du ❤ OG JEG 😀

  9. så flink du er!! 😀 selv har jeg aldri fulgt noe spesielt treningsprogram når jeg drar på treningssenteret, men kanskje det hadde vært noe å teste ut 🙂

  10. Åh, frivekter er så gøy! Flink du er 😀 Er jo mer utfordrende enn alle apparater siden man faktisk må bruke alle de små stabiliseringsmusklene i tillegg til de store muskelgrupppene!

    Jeg trener bare det samme hele tiden jeg, haha.. 40 min ellipse på de dagene jeg tar styrke (mandag, onsdag, fredag), og 40 min ellipse og 30 min mølla på de dagene jeg kun tar kondisjon:) Har lyst til å prøve puls step da.. Zumba er jeg ikke særlig glad i, synes ikke man blir sliten nok av det, uansett hvor mye man tar i.:p

  11. Så utrolig bra!! Så flink du er som jobber fremover mot nye mål!! 🙂 Blir spennende å følge med fremover. Selv har jeg nytt program om dagen jeg også, og det er litt av hvert å henge fingrene i, men det er jo det som er moro og utfordrende 🙂 Har prøvd Zumba to ganger, og ble ikke helt bitt av basillen. Men det har med at jeg ikker så god eller tolmodig med koordinasjon og dansemoves. Men ellers er det gøy! Sh`bam har jeg hørt fra venninner at er veldig bra timer. Lykke til videre! Kjempe inspirerende =)

  12. Flinkis!! Mine favorittøvelser er fronbøy, pallof og bodysaw. Den siste tar skiiiiikkelig på mage! Gleder meg til å følge treningen din:-)

Legg igjen en kommentar

