Fotoshop by Adobé & streik

Det er sikkert mange av dere som har sett denne snutten, jeg syns det er så fantastisk morsom. Elsker samfunnskritikk med humor. Syns denne er en tankevekker på så mange måter, for det er jo en industri som vi elsker og som vi hater, nettopp fordi den er så fiiiiin, men samtidig så jævlig falsk! Jeg har ingen problemer med å si at jeg elsker mote og den kreative og kunstneriske siden av det hele, men jeg er fullt klar over markedskreftene som rår bak, de gir oss et bilde på idealer for å tjene mest mulig penger og sammen bruker vi millioner på millioner for å etterstrebe disse.

Dette er dagen som samfunnskritikk, akkurat nå pågår faktisk en politisk streik i hele landet mot EUs vikarbyrådirektiv. Dette EU-direktivet tråkker med en skitten støvel på arbeidsmiljøloven vår og tariffbestemmelser om faste ansettelser til fordel for bemanningsselskaper. Ikke bra folkens, alle må ha rett til fast ansettelse!

bloglovin

22 comments

  1. Haha, dette er veldig underholdende, ja. Men vil neppe ha noen effekt at all. Alle vet at skjønnhets- og motebransjen er fake som juling, men de som sitter på tronen i slike bransjer vil neppe bry seg om en slik liten video selv om alle vet at det stemmer. De er opptatt av å tjene penger, så da bryr de seg lite om at folk vet hvilke knep de bruker så lenge de faktisk tjener haugevis av penger. Oh well.. synd, men sant.

    1. Nei, dessverre er de så høyt oppe på sin pengebunke at de driter en lang i det som sies, men det betyr likevel ikke at vi bare skal holde kjeft og ikke mene noe. Den som tier, samtykker, og en slik vil jeg aldri være.

  2. Jeg googlet bloggen din da jeg ikke husket navnet på den, og kom over siden din på tv2s velgerguide – jeg må si at jeg syns det er herlig at noen andre fra samme parti også er opptatt av mote og blogg og sånne overfladiske og materialistiske ting, jeg føler liksom at det er så motstrøms noen ganger 😉 Spennende at du driver aktivt med politikk, det kunne jeg tenke meg når jeg blir frisk nok.

  3. Først trodde jeg det var en reklame film for Adobe Photoshop. Men jeg skjønte jo etterhvert at den var laget for å sette søkelys på hvordan photoshop blir brukt i moteindustrien. Selv om snutten er artig, så sier den ingen/viser oss ingenting som vi ikke viste fra før av.

    1. Nei det er sant det, men jeg syns likevel den er bra. Det er fortsatt mange jenter som strever meg seg selv og utseendet, selv om de er klar over at bilder retusjeres osv. Det er aldri noe negativt med en slik påminner.

    1. Så flott!:) Det er jo ikke slik at folk ikke skal få jobbe som vikarer o.l., men det handler om at det ikke skal være normen. Folk bør alltid ha muligheten til å ha fast ansettelse. Å arbeide som vikar eller deltid bør være en mulighet, men fast ansettelse og heltid må være en rettighet. Hvis ikke er det mange som ender opp med å slite økonomisk.

  4. Sv; tuusen takk for det, nydelige du!! 🙂 men vet du..? Når jeg går inn på din blogg via ipaden min så får ikke jeg til å kommentere hos deg! Uwæ! Skikkelig irriterende :/

  5. Ikke sett denne før. Takk for at du delte! Veldig morsom, men samtidig så greier den å nå bra igjennom med sitt budskap. Skjønnhets og moteindustrien er jo helt skrudd! Wacho-industry!

  6. sv: tusen takk! 🙂 Ja, tror de fleste er enige om at selv om det kanskje ikke vil utgjøre en veldig stor forskjell, så er det viktig å gjøre folk oppmerksom på at slike ting forekommer og er mer eller mindre normen i slike bransjer. Og jeg er helt enig med deg; jeg vil heller ikke være passiv og ikke gjøre noe. Selv om en stemme kanskje ikke høres så godt, så betyr ikke det at ingen hører deg. En enkelt stemme kan føre til store rop, for å si det slik. 🙂

Legg igjen en kommentar

