Åh, Sonny

En barokk, burlesk, maksimalistisk og storslått historie om de store spørsmål rundt svik, krig, vennskap, kjærlighet og død. Forestillingen er basert på Kaizers Orchestras musikk og persongalleri, og Tore Renberg står for teksten.

– Rogaland Teater

I går var det vår tur å se stykket Sonny, og det var som forventet –  helt fantastisk! Grotesk og vakkert på en gang. Jeg har alltid hatt Kaizers’ musikk nært, det er jo så ekte og rått, og nå elsker jeg det bare mer. Og det er heller ingen hemmelighet at Tore Renberg står høyt i bokhylla mi. Har du ikke sett Sonny enda så anbefaler jeg deg å prøve å få billetter, for det er så verdt det! Skuespillerne imponerte med fantastisk spill og noen av dem hadde helt fotryllende vakre og harde stemmer. Noe var så fælt at jeg måtte holde for ørene og lukke øynene fordi jeg fikk se ting som var altfor ekte for meg, fordi jeg kjenner folk som har opplevd den form for tortur. Men samtidig når mamma sa at det var bra laget, ble det ikke en negativ opplevelse, det ble bare så sykt ekte. Det er nok, jeg gir meg over. Jeg elsker teateret her, det er så intimt og vakkert, gruer meg til de skal få nytt, det kommer garantert ikke til å være den samme opplevelsen. 

Altså, dette bestod kvelden min av. Jeg sov som en unge etterpå, hodet mitt og følelsesspekteret var helt utmattet, men på en god måte. Før vi dro på teater hadde vi mamma, pappa og lillebror på middagsbesøk for å gjøre en helaften utav det. Vi hadde ovnsgratinert laks med poteter og grønnsaker, føler meg fortsatt litt mett jeg. Ellers kan jeg skimte med at jeg er helt, absolutt, 100 % ferdig med julegavene, ah for en følelse! 

Nå skal klær vaskes, jeg skal trene og bare glede meg til julaften! To bittesmå dager.

Ha en fin bittelillejulaften!

 bloglovin

la Mar

16 comments

  1. Skulle så gjerne sett det stykket men får nok ikke med meg mannen på det. Det er flere grunner til det – men hovedsakelig er det nok fordi han er engelsk og jeg regner med at de her snakker norsk 🙂 Kanskje jeg kan få lurt med noen andre?

  2. Åh, det der høres ut som en fantastisk opplevelse. Jeg er en skikkelig teater-junkie selv og bor nesten på Nationalteateret i perioder. Elsker den følelsen når noe treffer deg hardt i magen eller at noe er så mesterlig og vakkert at man nesten begynner å gråte. Nesten så jeg vurderer å ta turen over til dere for å se.
    Kos deg videre i disse to små dagene før julaften 🙂

  3. Tilbaketråkk: 2011 vol. 3 « la Mar

Legg igjen en kommentar

