The 6th week

Jeg er inni den 6. uken med nytt treningsregime, hadde ca en ukes pause da jeg hadde bronkitt, så i alt har jeg hatt 5 fulle treningsuker. Det har vært 5 fantastiske uker, motivasjonen har vært på topp og jeg er mektig imponert over meg selv. Jeg har fortsatt tonnevis av motivasjonen og nå gleder jeg meg til å få nytt treningsprogram i januar. Det programmet jeg har nå er mer et innkjøringsprogram, det består av styrketrening på apparatene og intervalltrening på elipsemaskin. Jeg fortalte veilederen min at jeg ønsket å trene minst 3 ganger i uken (mandag, onsdag og fredag), da får musklene nok hvile mellom øktene, men jeg har jo vært så ivrig så nå har jeg lagt inn en ekstra dag med bare kondisjonstrening på elipsemaskin, enten tirsdager eller torsdager.

Jeg syns det har vært veldig greit å starte slik, og nå gleder jeg meg til å fortsette. Jeg kjenner at kroppen sakte, men sikkert begynner å forandre seg til det bedre. Jeg vet at jeg må være tålmodig, spesielt i starten, men når jeg faktisk merker litt her og der syns jeg det er kjempegøy. Og jeg har blitt sterk skal dere vite, f.eks på nedtrekk med omvendt grep startet jeg med 25 kg, nå er jeg oppe i 35 kg. Jeg syns det var sykt tungt med 25 kg i starten, det er fjær for meg nå.

En stor motivasjon for min del er ikke bare å se mine egne resultater, men jeg blir også inspirert av å se hva andre oppnår. Jeg har sagt dette før, men det gjør meg ingenting å gjenta at en av de som inspirerer meg mest er Kamilla K. Hun satte seg et mål da 2011 startet, hun skulle ha gjennomført innen sommeren 2012, gjett om hun var i mål 7 måneder før planen? Å joda, det var hun. Det inspirerer virkelig, vi er alle ulike og vi kan ikke sammenligne oss med andre, men det inspirerer likevel at noen får det til. Og det jeg liker best med Kamilla når det gjelder trening og livsstil er at hun viser alltid alt fra en nøkternt og realistisk side. Ikke noe hokkus pokkus bare hardt arbeid og disiplin, men med en positiv undertone som sier at det er verdt det. Gratulerer Kamilla!

Hvis dere lurer på noe om mine erfaringer til nå eller om trening så må dere bare spørre? Om jeg ikke vet svaret så skal jeg nok greie å finne et svar hos de som kan litt mer enn meg.

bloglovin

17 comments

    1. Klarte å trykke send før jeg var ferdig med kommentaren.. 😛

      Det er så motiverende å lese om at andre syntes det er gøy med trening, så skriv gjerne litt om det nå og da hvis du føler for det. Særlig for oss om må ta dørstokkmila for å komme oss i gang 😉

  1. Åh, nå ble jeg faktisk litt rørt her. Du er så utrolig god, og slike ting betyr mer enn du aner! Tusen takk! Og herlighet, så flink du er! 😀 Gleder meg utrolig mye til å følge med på utviklingen din videre, og se hva du finner ut av at passer for deg etterhvert som «reisen» fortsetter 🙂 Og angående styrketrening er det SÅ gøy når man opplever at det man tok for bare noen uker eller måneder siden føles kjempelett nå! Da har man jo oppnådd noe, uavhengig av hva man føler og ser selv.

  2. Nå fikk jeg skikkelig lyst til å begynne å trene !! Det er ikke bare kjendisene med personlig trener som nødvendigvis trenger å bli så fit ! Kanskje jeg skal hive meg på treningsapparatene jeg også 🙂

  3. Det høres helt fantastisk ut å være så godt i gang! Flink er du! 🙂
    Enig med deg i det du skriver om Kamilla. Jeg leser ikke bloggen hennes fast, men når jeg svipper innom så slår det meg at hun så sprer treningsbudskapet på en så positiv og bra måte. Samtidig som hun ikke tar helt av.
    – Lykke til med å nå målene dine, frøken 🙂

  4. så flink du er Luisa, og det er så motiverende å lese dette, jeg selv hatt en litt langt pause fra treninga, men gleder meg sykt mye til å begynne å trene igjen, det må jeg nesten utsette til over nytt år, med tanke på flytting, litt for travelt hverdag og senebetennelse i armen. Men som du sier det er viktig å ha mål og jeg håper at du kan dele slike gode motiverende innlegg med oss. ❤

  5. Tilbaketråkk: 2011 vol. 3 « la Mar

Legg igjen en kommentar

