Pepperkakebaker

I kveld skal kakeboksene fylles med pepperkaker, det har jeg gledet meg hele uken. Min oppskrift er veldig enkel, sett deg i bilen/bussen og ta en tur på Ikea, plukk med deg et par bokser med pepperkakedeig. Når du er hjemme igjen følger du instruksene på boksen. Pepperkakene blir kjempegode! Det er sikkert veldig koselig å lage dem fra bunnen av, men for nå syns jeg Ikea-deigen er veldig god. Tror det var noen som lurte på hvor kakeboksene er fra da dere fikk et lite glimt tidligere i uken, jeg tror de er fra Nille faktisk. Men nå må jeg stikke og gjøre meg klar, ha en fin søndag alle sammen!

bloglovin

42 comments

  1. Tusen takk for koselig kommentar!Jeg håper virkelig all smerten forsvinner snart jeg også,bare tanken på alt jeg har gått glipp av dette året.Selvsagt kunne det sikkert ha vært verre,men for meg har det vært veldig nær smertegrensa hele tiden..uten kortison så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort..Når det gjelder senebetennelse i helen er det som regel det man har hvis man overhodet ikke klarer å tråkke ned på helen, og automatisk går på tærne eller siden i stedet, eller hvis du trykker på midten med tommelen og det gjør sinnsykt vondt..så hvis det gjør det på deg, bør du nok ta en ultralyd, da ser man det med en gang..jeg tar ultralyd en gang i uken på diverse steder på min kropp, da ser man hvor betennelsen ligger. Men om man først har fått betennelse i helen, er det nesten ingenting annet enn trykkbølgebehandling og kortison som kan fjerne det helt!! 🙂 V

    BTW: Kjempe fin peppekakebox;)

    1. Takk for svar, jeg får vel sjekke det ut. Jeg får veldig vondt når den har hvilet litt og det er midt på ca. Det går over etter jeg har gått på den litt, det er så rart. Jeg greier ikke å gå på tærne fordi jeg ikke har nok styrke i dem enda.

      Ha en fin søndag ❤

  2. Jeg har faktisk kjøpt meg en boks derfra jeg også! Må se og finne en dag å lage de på. Har ikke smakt de fra IKEA før, så det er godt å høre at de er gode! 🙂

  3. Gikk dessverre glipp av årets pepperkakebaking, men gleder meg til å komme hjem til mamma og pappa for å spise de. Ingenting som slår pappas hjemmebakte 😀

  4. Jeg støtter deg helt ut på IKEA-deigen. Hvorfor lage egen når den smaker så godt. Kakeboksene var også veldig fine 🙂

  5. Kakeboksene er superfine! Og jeg er helt enig med deg ang. pepperkakedeigen, når Ikea lager så god, hvorfor kløne med det på egenhånd? Lykke, lykke til med bakingen 🙂

  6. Håper de blir vellykkede og gode ! 🙂 Lagde pepperkaker med familien på onsdag jeg, så skal jeg nok få med meg kjæresten på en bakerunde i løpet av måneden og 🙂 Boksene var kjempesøte forresten! 😀

  7. Aaw haha søta! Herlig oppskrift 😀
    følger den samme selv. Bortsett fra at jeg kjøper deigen på en lokal baker, den smaker goooodt. Og siden deigen er bedre enn selve pepperkakene er det verdt å investere litt i den.. 🙂
    Ha en fiin kveld! ❤

  8. Så fint bilde, elsker slike kakebokser! *Julestemning* Har selv aldri prøvd pepperkakedeigen fra ikea! Mamma lager nemlig hjemmelaget, de BESTE som finnes. Har så lyst å gi en smaksprøve til resten av landet, for de er så gode, haha. De er så utrolig myke, ferske og smakfulle. Så jeg foretrekker de fremfor de harde, tørre fra butikken, hehe. Men jeg er jo oppvokst med de 🙂

  9. Tilbaketråkk: 2011 vol. 3 « la Mar

Legg igjen en kommentar

