Kilde: Dagbladet

Et hav av mennesker, et hav av kjærlighet, omsorg og samhold. Det var en ubeskrivelig god følelse å se alle som strømmet på, jeg er så glad for at jeg fikk hinket meg ned med min kjære og mine foreldre. Vi skulle sørge sammen, men det var noe godt med det hele. Der stod vi (jeg satt vel og merke) sammen med mellom 75.000 og 100.000 andre. Jeg fikk truffet gode venner, vi fikk pratet og til og med ledd litt. Mest av alt fikk vi kjenne et enormt samhold, vi var alle der av samme grunn. 

Det er et bilde som sikkert de fleste av dere har sett i ulike aviser, og dere har kanskje sett intervjuet med henne. Bildet av en jente som klemmer sin far på Sundvolden. Hun ble overtalt til å svømme av en venninne, og hun sier at det er det smarteste hun har gjort. I dag fikk jeg en klem av denne jenta, jeg holdt på å knekke sammen med tanken på alt hun må ha opplevd, men hun var så sterk, så sterk at hun ga meg styrke.

Alle AUFerne er en stor inspirasjon i disse dager, de viser en menneskelighet gjennom deres ulike måter å være på etter alt de opplevde på Utøya. De viser smerte, sorg, styrke, lettelse og ikke minst pågangsmot. Og resten av befolkningen viser at de ikke er alene. Jeg er stolt!

 

28 comments

  1. Jeg var i fakkeltog i hjembyen. Deilig, samtidig som det var utrolig trist. Det rører hjertet mitt å se så mange mennesker i sammen. Det er så vakkert å se at demokratiet vinner frem, at det faktisk ikke lar seg svekke av slike ugjerninger. Til tross for det forferdelige som har skjedd, har Norge kommet styrket ut av det. Selv vil jeg alltid bære denne forferdelige tragedien med meg, men vi må ikke bære det med oss slik at terroren vinner.

    Et ❤ til deg Luisa, som skriver så bra om dette sårbare temaet! Og en klem i en vanskelig tid for hele vår nasjon.

  2. I think this is one of the most significant info for me. And i am glad reading your article. But should remark on some general things, The site style is ideal, the articles is really nice : D. Good job, cheers

  3. jeg får frysninger av å lese dette, vakkert! Det var en ubeskrivelig god samhold her i Fredrikstad også, jeg deler med deg, er ganske stolt og<3

    PS! sterke bilder!

  4. Jeg gikk i fakkeltog på lille Kongsberg. Det var fint, selvom det ikke kan sammenlignes med folkemengden det var i Oslo.

  5. Syntes det er så fint at hele landet står sammen. Er som du sier, utrolig trist, men alikevel noe godt og fint ved alt.
    Helt forferdelig og ubegripelig det som har skjedd.

  6. Sv: Tusen takk for heiingen!! Føler at jeg snart bikker over i “overstress” noe som vil hindre produktiviteten. Så her gjelder det kun å holde seg rolig tror jeg!

  7. Skulle så gjerne ha vært med å vise min omtanke og respekt i fakkeltoget i Stavanger på mandag. Desverre satt jeg på et fly – riktignok hjem til Stavanger fra London og Wales. Men det gikk ikke fort nok til at jeg kunne rekke det. Godt å se at så mange stilte opp, og jeg var med i tanken. 🙂

  8. Tilbaketråkk: 2011 vol. 2 « la Mar

Legg igjen en kommentar

