Manicure

Jeg starter den nye uken med litt selvpleie, først er det neglene mine som skal få pleie. Tidligere hadde jeg veldig svake negler som ble fort flisete, derfor har jeg brukt mer tid på neglpleie de siste årene og nå er de mye sterkere.

Min fremgangsmåte:

1. Fjerne gammel neglelakk

2. File neglene for å få perfekt lengde og form (hvis du klipper neglene vil de sprekke)

3. Pusser overflaten av neglene (Jeg bruker en fil som heter BETER Lima & Pulidor)

4. Legger på en pleiende olje som heter SolarOil. Jeg venter som regel en natt før jeg tar på neglelakk igjen.

5. Påfører underlakk for å beskytte neglene fra misfarging.

6. Lakker med ønsket farge, jeg bruker som regel 2 lag. En vil ikke ha for tykk lakk for da kommer det lettere hakk i den.

7. Til slutt påfører jeg overlakk, slik holder lakken mye lengre. Det finnes både glansfull og matt overlakk.

Husk å la hvert lag tørke skikkelig før du påfører neste!

Husk at dere kan stemme på kjolen min her!

bloglovin

19 comments

  1. Jeg er så dårlig til å ta vare på neglene mine! Så de knekker i ett sett, og ser aldri bra ut, så jeg har helt gitt opp!

    SV:Tusen takk! jeg også. Klarer nesten ikke leve uten nå for tiden!

  2. Så gode tips, takk som deler! Jeg må innrømme at jeg ikke har vært like god som deg til å pleie neglene mine, ikke i det siste. Har for vane å glemme det bort. Men jeg må prøve å la det bli en rutine å stelle de ordentlig, som jeg gjør med resten av kroppen og ansikt. Det er jo spesielt fint nå om sommeren med fine hender og føtter. Og nei, man skal aldri undervurdere velstelte negler! 🙂

  3. Veldig fine tips. Etter at jeg hadde gele og akryl i 10 måneder på rad så er ikke neglene superglad i meg…

  4. DEILIG! Du kan komme aa gjoore det paa meg ogsaa 😉 anytime! ps. digger alle de fargerike bildene i de siste innleggene!! 😀

  5. Elsker å holde på med sånt jeg! Jeg bruker en egen neglekur 2-3 ganger i året. Det er en spesiell neglelakk som skal påføres på et spesielt vis i 2-3 uker. Neglene blir så mye sterkere og finere av den at det er helt sykt! I tillegg kan den brukes som under og overneglelakk ellers også. Kjøpte settet med olje i tillegg også jeg, angrer ikke et sekund=)

  6. Jeg har ennå ikke fått testet Mimosa på neglene mine 🙂 Fine tips! Jeg er såå utrolig dårlig på å stelle neglene mine pent! :/

  7. Tilbaketråkk: 2011 vol. 2 « la Mar

Legg igjen en kommentar

