Coloring

Som dere ser har jeg vært opptatt store deler av dagen med å prate med mange engasjerte og nysgjerrige 10. klassinger. Stavanger er den største byen som gjennomfører prøveprosjekt med stemmerett til 16 og 17 åringer, så i dag fikk de møte oss politikere i den forbindelse. Jeg må si at jeg blir glad og stolt av å se at ungdom faktisk bryr seg, og de som sier at det er teit å gi 16 og 17 åringer stemmerett bør tenke seg om. For en gangs skyld kan alle 3 trinnene på vgs stemme på skikkelig, så skolevalgkampen blir nok mer seriøs enn før, det gleder vi oss til!

Jeg bestemte meg for å sette litt farge på tilværelsen i dag, og siden jeg har vært så fraværende så får dere også se et bilde av trøtte meg. Merker selv at jeg blir litt glad av å bruke mer farger enn tidligere, yey til coloyblocking! 

Ellers anbefaler jeg alle å lese dette innlegget hos Pia Hysj, hun er rå!

 

13 comments

  1. sv: det burde vært helg ca alltid;)

    Farger er herlig! Merker det går mye i sort, grått. hvitt. blått… må skaffe meg mer farger! Sette litt farge på tilværelsen:-)

  2. Helt klart en god følelse å engaskjere andre og møte folk som deler interesser=) Håper du er fornøyd med dagen! Hva er ditt favorittfargerike antrekk for tida da?;)

  3. Fint bilde av deg, fina 🙂
    Ja, det er nesten så man mister troen på at ungdommer i det hele tatt bryr seg – heldigvis er det noen som motbeviser slike oppfatninger 😉

    // Haha, så det er ikke bare meg som har en hemmelig mappe på slikt altså? 😀

  4. Oi, for en spennende dag! 🙂 Har selv hatt «skolevalgkamp» på min skole, som dessverre ble fryktelig userriøst. FRP og Rødt stod og slang dritt til hverandre, og politikken ble glemt bort.

    Men det finnes mange politisk engasjerte ungdommer her, inkludert meg selv, så dette hørtes ut som et spennende prosjekt! 🙂 Nå har jeg jo krysset myndig alder da, så kan jo faktisk stemme ved neste valg. Stort!

  5. Tilbaketråkk: 2011 vol. 2 « la Mar

Legg igjen en kommentar

