Møtelivet

De siste ukene har møtelivet tatt helt av, bare denne uken har jeg allerede vært på 3 møter, mange har en del møter i forbindelse med jobben deres, men for meg skjer alt på fritiden min. Jeg skal ikke klage, for jeg må jo innrømme at jeg liker det, mesteparten i alle fall, jeg blir selvsagt sliten som alle andre.

I dag møtte jeg i Kommunalstyret for byutvikling (KBU) som er byens utvalg for by- og arealplanlegging. Her behandles bygnings og reguleringssaker, planlegging av bolig  og næringsområder, og ikke minst vei, trafikk og transportplanlegging. Det er altså mange spennende og viktige saker som tas opp KBU, og jeg syns det er spennende å kunne møte for SV. I dag behandlet vi Kommuneplanen, den viktigste planen som omfatter så og si ALT, og på vegne av SV fremmet jeg gode forslag som følger saken fram mot bystyret den 14. Juni. Vi snakker bl.a. flere voksne i barnehage og skole, mer innflytelse til barn og unge, og et levende Paradisområde. De som bor i Stavanger vet nok at området langs Hillevågsvannet mellom Togstasjonen og Strømsbrua er et nokså dødt område, og hadde det ikke vært flott å skape litt liv? London har Hyde Park, New York har Central Park, vi tenkte at Stavanger kan ha Paradis som park/rekreasjonsområde som inneholder f.eks en utescene, basketbaner, ein fin karusell eller noe lignende. Må innrømme at det var et fint syn å se pariserhjulet stikke opp fra gropen da tivoliet var i byen. 

Kilde: We❤it

 Det var uansett deilig å bli ferdig med møtene i denne omgang, nå skal jeg bare fokusere på eksamen. 

11 comments

  1. Så flink du er! Virker som en spennende hverdag synes jeg, men skjønner at du blir sliten.

    I hele juli blir det norsk sommer på meg, så jeg krysser også fingrene for fint vær:) Jeg har en følelse om at vi er heldige i år:)

Legg igjen en kommentar

