Overveldet og rørt

Først må jeg få takke dere, jeg er overveldet og rørt av så mange fine kommentarer i dag. Jeg setter utrolig stor pris på at noen der ute viser interesse for det jeg skriver og ikke minst for at dere legger igjen så flotte ord.

Takk for gratulasjoner! 

Som flere av dere sier så er dette en spesiell dag, spesielt for foreldrene mine. Jeg husker glimt fra da vi ble tatt i mot på Fornebu, jeg husker noen glimt fra livet mitt i Colombia, men jeg husker ikke hvordan det føltes å bo der ,og det er kanskje like så greit. Men foreldrene mine, de var faktisk 27 og 30 år da de måtte flykte med den lille datteren deres, de var altså ikke mye eldre enn det jeg er nå da deres liv ble snudd på hode og de måtte flytte til et nytt land på andre siden av kloden. Jeg vet hvor sterke de har vært og jeg beundrer dem med hele mitt hjerte, de har oppnådd så utrolig mye på disse 22 årene, og de har bygget et fantastisk liv for meg og broren min. 

Vi er utrolig takknemlige for måten vi ble tatt i mot på, og vi er takknemlige for å ha møtt så mange flotte mennesker som har bidratt til å gjøre at Norge føles som vårt land, vi har faktisk fått en nokså stor «familie» her og. Selvsagt lengter vi hjem til Colombia, kulturen vår og tradisjonene, aller mest familien og maten (hihi), men det norske samfunnet er tilnærmet det samfunnet vi håper Colombia får en dag og vi er glad for at vi får leve her. Og etter at vi ble norske statsborgere har vi reist regelmessig til Colombia for å besøke familie og bli mer kjent med landet vårt, da er vi der i over 1 mnd om gangen så vi får levd litt der og. Jeg vil nok bo i Norge, det er her jeg har livet mitt, venner og kjæresten min som er norsk (vet at Mira har spurt om det før), og ikke minst Chaplin.

På denne dagen gjør vi ikke så mye spesielt, vi markerer den mest med ord, vi gratulerer hverandre og selvsagt reflekterer vi over ting. Har vi tid så spiser vi kanskje en litt mer spesiell middag eller litt kake, men det er ikke alltid vi har tid i den travle hverdagen. Det var mer feiring da jeg var liten, for da feiret vi faktisk bursdagen til Lucho – løven som jeg fikk av de som hentet oss på Fornebu da vi kom til Norge.


14 comments

  1. Utrolig koselig med fine kommentarer:) Bra at du har skrevet om det:)
    SV;Skjønner meg ikke heller på sånne folk:S Greit at det går trikk opp til blindern også. 🙂 heldigvis var det bare små snø fnugg.

  2. Det er bra at dere i hvert fall kan dra tilbake og besøke røttene deres. Kan tenke jeg meg hvor viktig det er å bli kjent med bakgrunnen sin. Da er det vel på sin plass å gratulere Lucho med dagen og 😀

  3. Så vakkert du skriver! 🙂 Kan ikke forestille meg det å komme fra et land der det å ha egne meninger ikke er trygt – håper tilstandene bedrer seg 🙂

  4. Ble helt rørt jeg nå. Du er god til å ordlegge deg. Synes det er så flott at det går an å flykte, forså å få det bedre. Noen er jo faktisk på evig flukt. Det må være forferdelig tungt.

  5. Dette var fint skrevet! 🙂
    Koselig å vite litt mer om deg på privatsiden også! Syntes det er fint at dere trives i Norge, og at dere også har muligheten til å resie tilbake på ferie når dere måtte føle for det. 🙂
    Søte Lucho da, har du han enda?

  6. Det var utrolig fint å lese Luisa! 🙂

    Sv: Jeg kan godt skrive et innlegg om Mallorca. Gjerne etter jeg har vært der i juni, så får jeg tatt skikkelige bilder. Det finnes jo utrolig mye mer enn charterliv og paraplydrinker på øya. 🙂

  7. Det må være fint å kunne ha muligheen til å dra til Columbia å treffe resten av familien deres av og til og spesielt for deg så du kan bli enda bedre kjent med kulturen 🙂

  8. Åh så godt at dere har muligheten til å reise tilbake til Columbia for å treffe kjente, og ikke minst oppleve kulturen. Jeg må også få gratulere. Har vært litt opptatt de siste dagene så har ikke fått klikket meg inn her før nå 😦

  9. Gratulerer med dagen til deg og din familie.

    (Vi har vært bortreist noen dager, derfor så stille fra meg).

    Ha en flott mai uke, Luisa 🙂

  10. Tilbaketråkk: 2011 vol. 2 « la Mar

Legg igjen en kommentar

