5 beste butikkene i Stavanger by?

Et spennende spørsmål for her er det virkelig mye å velge mellom. Mange sier at Stavanger har så dårlig utvalg, men da vil jeg si at de ikke har letet skikkelig. Vi har selvsagt ikke så mange flotte butikker som Oslo, men så er vi en mye mindre by, og med det i bakhodet syns jeg vi har utrolig mange fine butikker her i Stavanger. Folk må rett og slett åpne øynene og ta seg en skikkelig rundtur. Jeg tar jo selvsagt for meg mine 5 favoritter i Stavanger Sentrum (noe som var utrolig vanskelig så jeg tok for meg klær og tilbehør, så kan jeg heller lage flere slike innlegg i fremtiden), kom gjerne med deres favoritter!

Monki

Da Monki kom til Stavanger ble jeg så glad! En butikk i enden av Klubbgata med masse variasjon når det gjelder farger og stilarter. De har snille priser og snille størrelser, samtidig som de har supertrendy og fershe klær.

Høyer

Jeg liker meg utrolig godt på Høyer på Galleri 4 i Breigaten. Her byr de på merker som By Malene Birger, Tiger of Sweeden jeans, NN07, Odd Molly, Sand, Diesel, Pepe Jeans, Eaton, Whyred, Bruuns Bazaar m.fl.

Nola

Nola er en liten og fin butikk i Kirkegata. De fører skandinaviske merker som Acne, Whyred, Rules by Mary, Samsøe Samsøe, Ganni, Cheap Monday, Gestuz, Dagmar etc.

Acne

Hvem kan vel la være å digge den freshe butikken i Breigaten. Butikken er liten og nett, men inneholder allslags flotte Acne pieces.

Rolfsen/Vanessa

Et lite stykke luksus midt i sentrum, nærmere sagt Kirkegata. Her finner en merker som Gestuz, Juciy Couture, Ysl, Acne, Filippa K, Marc by Marc Jacobs, Mulberry, Toms og Alexander Wang for å nevne noen.

Alle bør uansett ta en tur til «Fargegaten»  (Øvre Holmegate) i Stavanger sentrum, det er nydelig der, du kan shoppe, gå til frisøren eller sette deg på en av de koselige kaféene.

12 comments

  1. Ååh dette innlegget traff hos meg. Må si meg veldig enig i butikkene du nevner! Pluss at i det siste har vi fått veldig masse søte smånips/interiør butikker i sentrum:D

  2. Kan gjerne se mer herfra ja;) Monki har de her i byen også, men skjønner meg ikke på den butikken hehe. Så så lovende ut med den herlige fargerike og annerledes interiøren. Men absolutt mange andre tips jeg skal se på neste gang jeg skal nedover=)

  3. Tilbaketråkk: 2011 vol. 1 « la Mar

Legg igjen en kommentar

