Make Up

I går kveld satt jeg på hotellet og skulle til å freshe opp sminken min, så tenkte jeg at jeg kunne likegodt lage et innlegg om hvilken sminke jeg bruker siden jeg har lovet et sminkeinnlegg. Jeg liker en naturlig look og bruker ikke så utrolig mye sminke, spesielt ikke i hverdagen. Over ser dere et bilde av produkter jeg bruker daglig.

Som jeg har nevnt tidligere så kan en føle seg en smule fortapt som mørk jente i det nordiske Norge, er reklameres det ikke akkurat for sminke for oss som er naturlig mørke i huden, men det finnes likevel mye sminke for oss og, vi må bare bli flinkere til å spørre. Jeg bruker for øyeblikket mineralfoundation fra The Body Shop, jeg bruker nr 05 nå på vinteren, men vet at det finnes i hvertfall 2 nyanser mørkere og de har herlige solpudder også. Tidligere har jeg brukt flytende foundation, men jeg har lagt min elsk på mineralfoundation, spesielt til hverdagsbruk. Det som også er et pluss med denne fra The Body Shop er at den har SPF 25, huden min er dermed godt beskyttet samtidig som at den har er jevn. For å få de perfekte rose-friske skinnene bruker jeg blush fra Make Up Store, en nokså rosa nyanse med litt shimmer.  Leppene har fått en ny favoritt, YSL Rouge Volupté nr. 28.

På øynene er det bare 2 ting som gjelder, sort eyeliner fra Chanel og Mascara Volume Effet Faux Cils. Jo mer markerte øyne jeg vil ha, jo mer bruker jeg av disse. Til fest bruker jeg gjerne sotede øyne, det hender også at jeg bruker øyenskygge, men som regel går jeg for sotede øyne og litt highlighter.

Neglene mine er som regelt prydet med neglelakk, denne gangen falt valget på en herlig transparent fra Chanel. Ellers bruker jeg for tiden brune/lilla nyanser eller mørke røde.

Og denne duften fra DKNY er min absolutte favoritt, den er så lett og fresh at en dash i hverdagen er nok. Ellers er jeg veldig begeistret for Daisy by Marc Jacobs til fest, spesielt på vinterhalvåret.

31 comments

  1. Dette innlegget likte jeg veldig godt! Og elsker leppestiften fra YSL ❤ Jeg sverger også til mineral foundation, begynt med det istedenfor flytende. Mye mer behagelig for huden 🙂

  2. Så mye fint! Du har en mye mer naturlig look enn meg, selv om jeg også kan ha det enkelte dager. Liker også best pudderfoundation. Bruker Glo Minerals=) Det tar tid for oss mørke å finne gode produkter til ansikt, men de begynner å komme=) Jeg la forresten ut nylig min sminke. Hva gjør du i Oslo forresten? Håper du nyter vårværet og får ei fin helg!

    1. Beklager at jeg ikke har fått svart deg før, men jeg har vært superbissi:)Jeg har lyst å prøve et annet merke av mineral foundation, kanskje jeg prøver Glo Minerals 🙂 Jeg syns alltid det var vanskelig selv, men jeg la liksom ikke hjertet i det :p hehe så det var litt min feil.. I Oslo var jeg på en konferanse arrangert av en prosjekt som heter Mot til å meina, som er til for å engasjere ungdom i politikk og organisasjoner. Håper du har hatt en fin helg!

  3. Så fin post. Jeg liker mascaraene fra YSL, men har lagt min elsk på Maybelline og L’oreal. Den nyeste fra Isadora er også superbra (med vibrator, heh). Ellers elsker elsker jeg den YSL-leppestiften!

  4. Myyye godsaker i din sminkepung!! Minnet meg på at jeg må kjøpe meg ny eyeliner 🙂 Kanskje jeg også skal gå for chanel sin! Chanel skuffer jo sjeldent 🙂

    Good tur hjem fra Oslo om du ikke allerde er kommet deg hjem 🙂

  5. Mye fint sminke=) bruker vanligvis ikke noe sminke,men hender jeg slenger på meg litt mascara,og eyeliner:)
    SV;:(
    Naturkreftene er ikke nådige.
    Håper bare ikke det er så mange døde som de antar:/

  6. Jaaaa, endelig kom innlegget 😀 Her kan jeg nok få brynt meg på både det ene og det andre ja, selv bruker jeg aaaaltfor mørk foundation, fordi jeg vil være sommer-maria hele året… hihi ^^

  7. aaah, jeg bruker ogsa dkny be delicious! min favoritt! jeg bruker den groenne da 🙂 og btw, takk for den suuuupersoete kommentaren, du er alt for snill!!!!

  8. Tilbaketråkk: 2011 vol. 1 « la Mar

Legg igjen en kommentar

