Gratulerer med dagen jenter!

Gratulerer vakre kvinner!

I dag er det den internasjonale kvinnedagen, det er dagen hvor vi feirer alle kampene vi har kjempet, alt vi har oppnådd og markerer kampene vi fortsatt kjemper. For meg er dette alltid en viktig dag, det er en dag som gir meg påfyll av pågangsmot for å kjempe videre for mer likestilling i Norge, og i resten av verden. Dette er en internasjonal dag, den markeres over hele verden, og det er det vakre med denne dagen. Vi står sammen med kvinner og jenter i andre deler av verden som har de samme kampene som oss, og som har mange andre kamper som vi ikke kan tenke oss en gang, vi må vise dem solidaritet, vise dem at vi støtter dem i deres kamp.

Her ser dere plakaten for markeringen her i Stavanger, her ser dere hovedparolene i årets tog, og under kan dere se at jeg har fått den ære av å holde en av appellene. Jeg har flere ganger holdt ungdomsappellen på denne dagen, denne gangen skal jeg prate om human asylpolitikk bl.a. Jeg har forresten vært leder av 8. mars komiteen  en gang, det var virkelig en flott oppgave å ha.

Nok en gang gratulerer med dagen

25 comments

    1. Selvsagt må vi sette pris på alle som støtter kvinnesaken, men det er en veldig god grunn til at det bare finnes kvinnedag og ikke mannedag, og jeg synes absolutt ikke synd på dem. Menn har hatt definisjonsmakt og økonomisk makt gjennom hele historien. Vi kvinner må ikke være så naive at vi gir fra oss denne dagen, fordi den eksisterer nettopp fordi det er god grunn til det, i dag er det kvinner som er i fokus.

  1. Takk det samme 🙂 Jeg så at VG hadde en avstemning om kvinnedagen er nødvendig og da kjente jeg at jeg ble litt provosert; selvfølgelig er det nødvendig. Vi har kommet langt med kvinnekampen, men vi er fremdeles ikke helt fremme. Det gjenstår mange kamper som må kjempes, ikke minst i andre land i verden hvor kvinner ikke har det like bra som i Norge!

Legg igjen en kommentar

