London vol. 1

Før avreise

Her sitter vi på Sola og jeg drikker selvsagt Vitamin Well og spiser litt Ola niste, den beste frokosten før en flytur. Vi landet på Gatwick noen timer senere, men først hadde vi et lite stopp i Oslo hvor vi brukte tiden på taxfreeshopping. Fra Gatwick måtte vi ta toget til Victoria Station i London og deretter undergrunden til Lancaster Gate. Vi bodde på Royal Lancaster Hotel og kan anbefale det på det sterkeste, ikke nok med at vi hadde Hyde Park rett over gaten, men hotellet var utrolig flott, det har 2 restauranter i tillegg til loungebaren, de ansatte var utrolig hyggelige og hjelpsomme.

Hyde Park

Første kvelden gjorde vi ikke noe særlig bortsett fra å gå tur i parken og pynte oss litt før en herlig middag på en av restaurantene på hotellet. Dagen etter ble brukt til shopping. Vi tok undergrunnen et par stopp til Bond Street, shoppet musikk og bok på HMV, deretter tok vi turen langs Oxford Street hvor en finner noen kjøpesentere og alle store butikk-kjeder som Foot Locker, JD, Zara, H&M, Topshop, Urban Outfitters og River Island. Jeg fant selvsagt noen skatter her og der. Da vi kom til Oxford Circus hvor Oxford Street og Regent Street krysses, gikk vi et stykke nedover Regent Street, her finner en butikker med litt høyere prisklasse blant annet min personlige favoritt; COS. (Tok ikke bilder den dagen, dere forstår sikkert hvorfor. Jeg var opptatt)

Tips:

✿ Fine OG behagelige sko

✿ Dra ut tidlig, gatene fylles opp utover dagen

✿ Undergrunnen er best! Lett å forstå og perfekt for å unngå trafikken

English:

Here we are on the airport and I’m drinking Vitamin Well, of course, and eating the best breakfast before a flight; Ola niste. We landed at Gatwick a few hours later, but first we had a stop in Oslo where we spent the time on duty free shopping. From Gatwick we had to take the train to Victoria Station in London and then we took the underground to Lancaster Gate. We stayed at the Royal Lancaster Hotel and I can recommend it strongly, we had Hyde Park just across the street, the hotel was very nice, it has two restaurants in addition to the lounge bar, the staff was incredibly friendly and helpful.

The first evening we did nothing special except to walk in the park and freshen up before a delicious dinner at one of the restaurants at the hotel. The next day was used for shopping. We took the tube a few stops to Bond Street, shopped for music and book at HMV, then we took a trip along Oxford Street where one can find some department stores and all major retail chains like FootLocker, JD, Zara, H & M, Topshop, Urban Outfitters and River Island. I found a few treasures here and there. When we got to Oxford Circus, where Oxford Street and Regent Street are crossing, we walked a bit down Regent Street, here you will find shops with a slightly higher price range including my personal favorite; COS.

Some tips:
✿ Fine AND comfortable shoes

✿ Get out early, the streets will be filled up during the day

✿ The Underground is the best! Easy to understand and perfect for avoiding the traffic

22 comments

  1. Haha, da er vi en om å forstå Underground. Jeg skjønner ikke noenting, men det har kanskje noe med at jeg ikke har satt meg inn i det 😛 Så trist og overskyet det var i parken. Uansett, jeg misunner deg som er i London nå!

  2. Nå gleder jeg meg enda mer til å reise på tirsdag, ganske bra timing at du nettopp har vært der, og blogger om det! Noen veldig gode tips jeg ikke må glemme. Særlig den med sko, hvor jeg alltid tar på meg feil.. Koselig å lese at dere hadde en fin tur, håper vi får en like vellykket en 🙂

  3. Tilbaketråkk: 2011 vol. 1 « la Mar

Legg igjen en kommentar

