En av de dagene..

som det ikke er så kult å være en del av regjeringen, er de dagene hvor det tas avgjørelser som strider i mot alt jeg tror på. Jeg tror på rettferdighet, menneskeverd og fred, ja da kan dere tenke meg hvor slitsomt det er å sitte å se på at partiet mitt er en del av en regjering som til tider tråkker på min tro. Hvis det er dette som skal til for å sitte med «makta» så kan jeg godt være foruten. I dag er en dag hvor jeg har sett at godhet og tro på menneskeverd og menneskerettigheter har samlet flere tusen mennesker rundt omkring i vårt langstrakte land. «Nordmenn har slått ring om Maria Amelie», sa de på TV2-nyhetene, «Det er ikke for sent å snu» sto det på sikkert mer enn en plakat i dag, og la oss virkelig håpe at de som har myndighet til å avgjøre Maria’s skjebne hører på våre budskap.

Jeg ser en sterk kvinne som står rakrygget og svarer på journalistenes spørsmål før hun skal høre dommen, og så tenker jeg, Maria er 25 år, hun er nok bare noen måneder eldre enn meg, hun har hele livet foran seg og har allerede oppnådd så mye, og så skal hun bare bli revet bort fra det livet hun kjenner, fra sin kjæreste og venner, fra det landet hun har bodd i siden hun var en 16 år gammel jente. Hva slags form for pining er det den norske staten driver med? Hvor ligger logikken i at Maria skal straffes for foreldrene hennes brøt loven ved å bli ulovlig i Norge?

Ingen er ulovlige! Slipp henne fri, la Maria Amelie få bli! Signer

Amnesty sin aksjon her!

8 comments

Legg igjen en kommentar

