Looking back – 2010

Jeg ser tilbake på året som har gått og kan trygt si at det har vært et godt år som fylles av mange gode minner. Jeg har fanget en del av dem med iPhonen og kamera, og derfor deler jeg en liten års kavalkade med dere.

Januar

Vi feiret både jul og nyttår i Colombia sammen med min familie der. Det var en spesiell tur siden jeg hadde med meg min kjæreste for første gang. Noen dager etter nyttår reiste vi til caribien for å nyte noen dager med strandliv, bildet er tatt rett utenfor hotellet vårt på San Andres. Vi dro hjem i midten av januar og tok fatt på hverdagen igjen.

Februar

Vi kom tilbake til skikkelig vinter og for første gang på maaaaange år gikk jeg på skøyter på Store Stokkavann, måtte derfor ta med første bildet. Februar betyr også bursdag for min del, og jeg hadde en fantastisk feiring med mine fantastiske venninner.

Mars & April

Snøen lå utrolig nok til langt uti mars, det er sjeldent i Stavanger. Likevel valgte vi å oppsøke mer snø da vi dro på Påskeferie til Dalsbygda sammen med foreldrene til kjæresten min. Det var en fantastisk tur og jeg stod på ski for første gang på sikkert 15 år.

April

Vi ble endelig ferdig med terrassen vår, her mangler bare de kremhvite transparante gardinene og blomster i bedet. Her viste deg seg at vi skulle nyte mange fine dager og kvelder.

April

Verdens aller beste lillebror konfirmerte seg og hadde for lengs tatt meg igjen i høyden. En god familievenn konfirmerte seg dagen etter, og vi hadde to kjempefine dager med masse god mat. Været begynte å bli fint og det nøt vi godt.

Mai

Vi dro plutselig på hytta, vi dro ut med båten og jeg fikk min første fisk i 2010. Vi hadde noen herlige late dager før vi dro ut på et hemmelig oppdrag.

Mai

Vi kjørte langt og lengre enn langt, over fjell i mange timer, til vi plutselig var i Dalsbygda igjen. Der ble vi møtt av disse krabatene, og en av dem skulle bli med oss hjem.

Chaplin ❤

Og det ble lille Chaplin. I 15 timer lå han i fanget mitt og sov som en engel (med noen tissepauser selvfølgelig) helt til vi var trygt hjemme i Stavanger. Her har jeg forresten på meg en cardigan fra Monki som endelig åpnet butikk i Stavanger, love it!

Juni

Siden den dagen har livet vårt dreid seg om vår lille valp. Vi hadde mange fine turer på stranden og Chaplin fant fort ut at hytta var favorittplassen over alle plasser, der er det han som er kongen.

Juni

Stavanger fikk besøk av en annen hund, Snoop Dogg, og det måtte vi selvsagt få med oss. 2010 er faktisk et utrolig bra konsertår for Stavanger, men jeg har desverre ikke bilde av de andre begivenhetene, men kan nevne at vi har hatt besøk av blant annet Talib Kweli (2 ganger), Admiran P og Nico D, Clipse, M.O.P og Jedi Mind Tricks (+ mange flere).

Fotball VM

Det var duket for nok et VM, jeg holdt med Brasil som jeg alltid gjør. Jeg gråt da de røk ut og her sitter jeg på finaledagen med Brasil farger (nekter å innse at de har røket ut for lengs).

Juli, Barcelona & Valencia

Vi dro på årets storbytur, denne gangen var det Barcelona og Valencia som skulle utforskres. Vi spiste masse god mat, drakk herlig sangria (og en alfor stor øl) og shoppet masse fint. I Valencia bodde vi på altfor fint 5-stjernes hotell og det kledde oss ypperlig. Her er jeg med Mango vesken som jeg fortsatt er helt forelsket i, og en nydelig ring som var alfor billig.

September

August var preget av sommerferie, Xplosif festival og hytteliv. I september var vi tilbake i hverdagsmodus, men vi koste oss en del med sene kvelder, levende lys og her med middag og Thomas Dybdahl i bakgrunnen (hørte RxR-festivalen altfor godt). Siste grilling hos oss, her med besøk av mamma og lillebror (ja forrett og alt).

September & oktober

September og oktober inneholdt mye blogging (startet bloggen 31. august) og jeg begynte å vise ansiktet mitt mer og mer for dere. He hadde jeg fått postkort fra NY av ingen ringere enn verdens søteste Cathrine. Ellers bestod livet av studier, bystyret og mye kos med Chaplin og min kjære.

Shopping

Jeg brukte en del tid på min favoritt aktivitet, her er noen av tingene som jeg kjøpte i høst. Vesken fra Fretex, nytt hudpleie regime fra The Body Shop og mine elskede wedges fra Monki.

Dette antrekket kom på Dagens Outfit. Her har jeg endelig funnet en litt varm kåpe og i tillegg fikk jeg en kjempefin kommentar fra Marie og fine tilbakemeldinger fra dere ❤

November

Så startet tidenes lengste eksamensperiode. Jeg og Synnøve tilbrakte mange timer sammen og skrev en oppgave som vi fikk kjempebra resultat på før vi måtte slite videre med 2 eksamner til. Oppi heller skrivingen fikk jeg to kjempefine gaver, nemlig en Acne hals av min kjære mamma og en fantastisk nydelig Marc Jacobs veske av min kjære ❤

November

Jeg ble også nominert til 3. kandidat på bystyrelisten til SV for neste års valg. Det blir en spennende valgkamp og jeg håper jeg kommer inn i Bystyret for andre gang, slik at jeg kan fortsette å arbeide med saker som jeg brenner for.

Min kjæres bursdag

Vi feiret min kjæres bursdag ute med venner og jeg overrasket han med en junior suite på et av de fineste hotellene i Stavanger. Vi hadde en fantastisk feiring og vi koste oss med vennene våre som vi håper vi får se mye mer til i 2011.

Samme kveld traff vi på et av landets mest kjente par og det måtte jo dokumenterese.

JMT & Lanvin

På vei til Jedi Mind Tricks konsert på Checkpoint. Og til slutt fikk vi presentert Lanvin’s kolleksjon for H&M, jeg var ikke begeistret for klærne, men jeg sikret meg dette beltet som jeg bruker som smykke.

Desember

Julestemningen kom snikende og jeg hadde bare lyst til å pynte og bake, men realiteten kom og slo meg i skallen med 2 eksamner. Snøen kom også og jeg har kost meg med mange fine turer. Jeg fikk også en ny jakke, denne gang verdens fineste og varmeste parkas fra Vila.

Radioresepsjonen

Jeg fikk møte tre radio/tv-helter. Det var utrolig morsomt og de signerte en fisefin bok til meg og kjæresten min. «Uuuuuuuuuuuu» – Radioresepsjonen

Julen 2010

Så var eksamen over og julen kom for fullt. Det har vært en utrolig koselig jul, jeg fikk mange fine gaver og tilbrakte tid med venner og familie.

Skitur i romjulen

Snøen har prydet Stavanger og vi gikk faktisk på ski. Det var nødvendig med litt fysisk aktivitet med tanke på all mate vi har stappet i oss. Jeg er helt forbauset over hvor mye som spises i løpet av en kveld, norske tradisjoner som overrasker meg selv om jeg har bodd her i snart 22 år.

Gaver

Gaver er jo noe som hører med i disse juletider, og nå for tiden gjør jeg ikke annet enn å leke med mine. Jeg elsker kameraet mitt og jeg går og knipser over alt. Håper å kunne servere dere flere herlige fotografier i løpet av det kommende året. Jeg har også brukt min nye GHD, og etter at jeg fikk vært hos min faste frisør i går er håret nok en gang klart til å rettes for kvelden. Jeg tror jeg skal gå for litt bølger.

I løpet av det siste halve året har bloggen gitt meg utrolig mye, jeg har kunnet dele ting jeg er opptatt av med dere, jeg har fått nye bekjentskap og har rett og slett hatt mye glede av å ha denne bloggen. Jeg gleder meg til nok et år med den og med dere fantastisk fine lesere! Godt nyttår! Happy new year! Feliz año nuevo!

 

11 comments

  1. Wow, mer innholdsrikt liv enn meg hvertfall! Ser ut som et veldig flott år, og la oss håpe neste blir enda bedre! 🙂 Håper du koser deg masse i kveld! God nyttår søta ❤

Legg igjen en kommentar

