Hjertet og tankene

Det er vanskelig for meg å skrive et innlegg om noe annet enn Kaplan familien. Så langt jeg vet er situasjonen uforandret, og vi er en gruppe mennesker som har samlet oss for å gjøre alt vi kan i denne saken. Selv om jeg har eksamen om bare noen dager, er det umulig for meg å sitte stille uten å gjøre noe for denne familien. Mine tanker og mitt hjerte er med dem hele tiden, og jeg er sint og frustrert på myndighetene som bare lar dette skje.

Familien har bodd her i over 10 år, barna har vokst opp her, de har bygget et liv her. Og nå, så mange år senere vil myndighetene splitte familien, og det av en grunn, far har arbeidet ulovlig og til og med betalt skatt ulovlig! Er det mulig? Her har far arbeidet i en bedrift i 10 år, han er godt likt og er en viktig del av arbeidsmiljøet, og nå skal han bli straffet for å være en god borger?

Jeg vet hvordan det er å bo i et fremmed land, vokse opp, skape et liv, og så se på dette som sitt eget land. Og så etter 10 år skal noen ta alt fra deg? Og hvorfor? Fordi du har vært en god borger og betalt skatt! Ulogikken i denne saken er utrolig. Her sitter vi og beskytter den ene terroristen, bakmenn for menneskehandel går fri, men vi bruker ressurser på å få ut en mann som har gjort et ærlig arbeid, betalt skatt og skapt et liv for seg selv og familien sin.

Alle, var så snill, skriv under på oppropet, det er det minste vi kan gjøre for denne familien. La myndighetene se at det norske folk ikke tåler at folk blir behandlet på denne måten.

Skriv under her!

6 comments

  1. hei, sorry, jeg drukner helt om dagen før mandlene skal tas på mandag… sånne saker er utrolig triste men brudd på reglene er brudd på reglene. jeg sier ikke at det er riktig at han skal bli sendt ut av Norge, men ja… det ligger så mye politikk og byråkrati og regelrytteri bak dette og saken er dessverre langt i fra enestående… de som burde bli sendt ut er de som voldtar og begår virkelige lovbrudd… jeg blir så matt av hele opplegget til Norge. Hadde selv en grandonkel som ble drept av en egyptisk asylsøker og han må så klart få hjelp og bli lagt inn på psykiatrisk osv osv, men dette her må slås hardt ned på… signerer oppropet.

    1. Takk for at du signerer 🙂

      Du har helt rett, et brudd er et brudd, men det er utrolig hyklersk i denne saken, myndighetene må ha vært klar over at han har arbeidet i 10 år! Skatteetaten merker om jeg gjør en liten feil med ligningen f.eks., men de merker ikke at en som ikke skal betale skatt, faktisk betaler i 10 år. Og han fikk medhold Borgarting lagmannsrett, utvisningssaken hans ble opphevet, men utlendingsnemnda brukte likevel ressurser og anket saken til høyesterett. Det er utrolig! Når saken allerede hadde en positiv vending for både familien og for den Norske stat som har mottat skattepenger av han i 10 år.

Legg igjen en kommentar

