God helg!

Jeg kommer innom for å ønske dere god helg! Kvelden skal gå med til å pleie forskjølelsen min som aldri tar slutt, ja for jeg har forresten vært syk siden sist helg, det var verre da, feber osv. Nå er det bare en veldig hes stemme, tette bihuler og fæl hoste igjen. Men jeg skal også kose meg med kjæreste, valp, te og masse levende lys.

Mosvannet

Forrige uke frøs flere vann her i Stavanger, og siden vi bor noen hundre meter fra Mosvannet så er det naturlig å gå tur der med Chaplin. Tidligere var han litt for liten til å gå så lange turer, men nå er det perfekt lengde. Selv om han drar en del så er det utrolig fin tur, og vi treffer mange hunder på veien.

Chaplin er skeptisk

Chaplin har vært utrolig skeptisk til den glatte overflaten, så han ville ikke bli med meg ut på isen. Men så kom snøen, og da kjæresten min var der med han så var han ikke så skeptisk lenger. Det har altså blitt en del turer i snøen, og jeg må si at jeg elsker det! Så i dag når det begynte å regne ble jeg utrolig skuffa… Og kjenner jeg min kjære by rett, så fryser det i natt og hele byen blir en stor isbane.

Min lille jeger i snøen

Og til slutt må jeg få si tusen takk til alle dere som har signert oppropet, jeg ser flere av navnene deres på lista, og jeg vet at det er en familie som setter utrolig pris på støtten. Vi gjør alt i vår makt for at denne saken skal ha et positivt utfall. I dag fikk vi pratet med Stavanger Aftenblad og saken kommer på trykk på mandag, og i helgen skal vi lage planer for å engasjere nærmiljøet. En av sønnene til Kamuran Kaplan går i samme klasse som broren min, og vi håper å få engasjert alle elevene, foreldrene og skolen. Det er viktig å vise at vi ikke tolerer at en av våre medborgere blir behandlet på denne måten. Les mer, og signer her.

På tur i snøen, ny parkas fra Vila

English:

I’m stopping by to wish you a happy weekend! The evening will be spent taking care of my never-ending cold, yes, I have been sick since last weekend, it was worse then, fever, etc. Now it’s just a very hoarse voice, clogged sinuses and bad cough. But I’ll also enjoy the evening with a boyfriend, puppy, tea and lots of candlelight.

Last week the lakes froze over here in Stavanger, and since we live a few hundred meters from the one of the lakes, it is natural to go hiking there with Chaplin. Previously he was a bit too small to walk for so long, but now it’s the perfect length. Even if he pulls a lot it is a very nice trip and we met a lot of dogs on the road.

Chaplin has been extremely wary of the slippery surface, so he would not join me on the ice. But then the snow came, and when my boyfriend was there with him he was not so skeptical anymore. It has been a lot of trips in the snow, and I must say that I love it! So today when it started raining, I was incredibly disappointed …And I know my town, tonight it will freeze and the whole city becomes a huge ice rink.

And finally I have to say thank you to all of you who have signed the petition, I see several of your names on the list, and I know there is a family that appreciate the support. We are going to do everything in our power to ensure that this matter should have a positive outcome. Today we talked with Stavanger Aftenblad and the case is printed on Monday, and this weekend we will make plans to engage the local community.One of the sons of Kamuran Kaplan goes in the same class as my brother, and we hope to involve all students, parents and the school. It is important to show that we do not tolerate that one of our fellow citizens are treated this way. Read more and sign here.

9 comments

  1. Slående vakker på bildet!!! Chaplin er også en vakker skapning ! 🙂 Kjedelig at forskjølelsen ikke slipper taket. God bedring til deg!! Så herlig ut med en tur! Håper jeg kan bli med en dag før jul 🙂

    Kos dere ikveld, bli frisk !:)

  2. God bedring! Utrolig kjedelig å være syk. Har vært litt småforkjøla selv, men det er jeg alltid. Hele vintern. Kjedelig.

    Skulle bare mangle å skrive under. Utrolig flott initiativ ja (:

Legg igjen en kommentar

