Face care

Som dere vet handlet jeg inn hudpleieprodukter denne uken. Denne gangen valgte jeg Body Shop fordi jeg har god erfaring med deres produkter, og fordi prisene er overkommelige på et studentbudsjett.

Dette har jeg kjøpt:

Aloe Calming Facial Cleanser:

Dersom vanlig rensemelk får huden din til å føles stram og tørr, er dette produktet du har ventet på. Det løser opp urenheter samtidig som det pleier og forfrisker huden.

Aloe Calming Toner:

Dette pleiende ansiktsvannet er uten alkohol, og forbereder huden, slik at den bedre kan absorbere de lindrende, fuktgivende Aloe produktene.

Aloe Soothing Moisture Lotion SPF 15:

UV-stråler kan skade huden din hele året. Denne lotionen lindrer, pleier og fukter ømfintlig hud, og beskytter i tillegg mot solen. Gå aldri hjemmefra uten.

Aloe Soothing Night Cream:

En fyldig nattkrem som lindrer og beskytter huden, og etterlater den myk og smidig.

Vitamin C Cleansing Face Polish:

De ørsmå jojobaperlene i denne skummende rensekremen rengjøre tette porer og vaske bort døde hudceller. Jeg valgte denne da den har mye mindre korn og dermed gir en grundigere skrubb enn den i Aloe Vera serien.

Vitamin C Skin Boost:

Forfrisk huden med en flodbølge av c-vitamin i Skin Boost. Brukes under fuktighetskrem eller sminke. Jeg bruker den som primer, og den er fantastisk.

Brazil Nut Moisture Mask: En hårmaske som skal gi fuktighet både til håret og til hodebunnen. Noen husker kanskje at jeg kjøpte ny shampo og balsam fra Tigi, den er en smule for sterk for hodebunnen min, men jeg er nok litt over middels sensitiv. Hvis noen med krøller (som ikke har sensitiv hårbunn) kunne tenke seg å kjøpe Tigi Curls Rock fra Catwalk serien så må dere hyle ut, jeg har bare brukt den sånn 5 ganger (750 ml flasker).

(Informasjon hentet på Body Shop sine nettsider)

Nå har jeg brukt disse produktene i noen dager så det er kanskje tidlig å si noe om virkningen, men jeg har i hvertfall ikke reagert negativt på noen av dem. Jeg er spesielt begeistret for Vitamin C Cleansing Face Polish og Vitamin C Skin Boost, begge etterlater fin glød og babymyk hud. Resten av produktene har jeg prøvd før og vet at de fungerer på min hud, de er milde og gir utrolig mye fuktighet.

10 comments

  1. sv: tusen takk:-) hun kjøpte ikke sin der jeg kjøpte min:-) hun fikk sin i gave for 16 år siden av ei som brukte den før henne:-) jeg fant denne (helt identisk) på eBay når jeg søkte på vintage leather aviator jacket:-)

    bra innlegg forresten:-)

  2. Bra tips! Elsker body shop! Har helt dilla på jordbær body butter og kokos body butter, samt banan shampoo og balsam. Aaah, herlige dufter ❤

  3. HURRA! 😀 NÅ skal jeg løpe på butikken og kjøpe produktene jeg og!
    PS: jeg har veldig sensitiv hud, får superlett kviser (har gått på kvisetabeletter).

    Tror du produktene blir for fete for meg da?

    🙂

  4. Ohh, herlig : ) Elsker å fråtse i hudpleie produkter, føler meg alltid så fin etterpå! Elsker den c – vitamin serien ja, de kapslene de har med serum inni er supergode : )
    Kjøpte meg en ansiktskrem fra clarins idag, håper den er god : ) (du vet jo jeg liker REN merket, men er ganske dyrt å kjøpe hele tiden.. så trikser rundt med andre produkter også, drømmen er å finne et rimelig superprodukt! Jobber med saken ; ) )

    Ellers har jeg skrubbet meg fra topp til tå med olivenolje og sukker nettopp (i dusjen, mye søl!), HERLIG! : )

Legg igjen en kommentar

