# 1

Hvem er din favorittartist?

Dette er et av de vanskeligste spørsmålene jeg har fått, det er noe som varierer i perioder. Hvordan skal jeg greie å velge bare én? Jeg tillater meg å ha ulike kategorier og jeg antar at du mener innen musikk.

Nostalgisk: Silvio Rodrigues (Cuba)

Fra barndommen: Shakira (Colombia)

Lokal: Thomas Dybdhal (Norge)

Latinsk: Carlos Vives (Colombia)

Rock: Jimi Hendrix (USA)

Reggae: Bob Marley (Jamaica)

Emosjonell: Jeff Buckley (USA)

Hiphop: Talib Kweli (USA)

Og dette er bare favorittene med stor F, har mange med liten. Hvis jeg skulle valg bare en av disse, så kommer det an på dagsformen 🙂

Har du kjæreste?

Ja det har jeg ❤

Hva er favorittmaten din?

Vanskelig. Colombiansk mat er det beste jeg får. Her i Norge må jeg si at jeg liker taco veldig godt, det er så lett å variere. Men jeg elsker sjokolade, fersk juice og smoothie, men vet ikke om det regnes som mat.

Hva liker du å gjøre når ingen ser på?

Jeg synger høyt og helst så fint jeg kan, noen ganger danser jeg. Og jeg later meg med serier på nettet.

Hvilken utdannelse har du?

Jeg har gått allmennfag på Stavanger Katedralskole / Kongsgård. Etter det har jeg gått årstudium Drama på UiS, litt Historie på UiS og nå holder jeg på med bachelor i Samfunnsfag med personalledelse på UiS. I mellom alle disse studieårene har jeg gått livets skole og jobbet.

Æ lurt på koss sminke du bruka sånn t hverdags…og tell spesielle anledninga?

I hverdagen bruker jeg som regel primer (Body Shop), om vinteren bruker jeg foundation (MaxFactor), ellers har jeg alltid eyeliner (Chanel), rouge (MakeUpStore) og mascara (YSL). Til spesielle anledninger bruker jeg som regel det samme, men pleier å legge litt øyenskygge eller lage sotede øyne. Bruker aldri leppestift, men av og til litt lipgloss tidlig på kvelden. Jeg pleier leppene med Eight Hour stift (morgen og kveld) og EOS (det gule egget) etter behov.

Favoritt klesbutikk?

Jeg tror ikke jeg har funnet favorittbutikken enda, men jeg må si at etter Monki kom til Stavanger har jeg funnet mange skatter der, og mye som jeg ønsker meg derfra. Ellers liker jeg hels de butikkene hvor jeg finner spesielle og unike plagg, kanskje de mer eksklusive butikkene. Men jeg handler ofte på Gina Tricot, Kapphal, Lindex og H&M, særlig basisplagg handler jeg der

Utdanning/jobb?

Akkurat nå jobber jeg som ekstravakt på et psykiatrisk bofellesskap, jeg har tidligere også jobbet på et PUH (Psykisk utviklingshemmede) bofellesskap. Dette er lærrerike arbeidsplasser, og jeg trives veldig godt. Jeg jobber helst i feriene fordi jeg prøver å fokusere mest mulig på studiene. Jeg er også lokalpolitiker, jeg sitter i bystyret for SV og det er jo en jobb i seg selv, men det er mest frivillig arbeid, altså ikke betalt. Men jeg brenner for politikken så jeg liker meg der og.

Favorittbloggere?

Her er det også veldig mange å velge mellom. Jeg liker Silje, MiraIsabelle og Cath veldig godt, de virker som utrolig flinke og koselige jenter. Ellers elsker jeg The Cherry Blossom Girl og Bardot in Blue. Dagens Outfit er også blant favorittene. Det er for mange å velge mellom, men jeg prøver å trekke fram en blogg hver uke for å gi dere et innblikk i de bloggene jeg leser fast (glemte det sist uke), jeg skal lage en egen side hvor jeg samler disse, slik at alle til en hver tid kan klikke seg inn på mine favoritter. Men favorittbloggeren er så klart min kjære Synnøve, jeg er utrolig glad for å ha blitt kjent med en så koselig jente.

Favoritt reisemål?

Helt klart Colombia, da reiser jeg med familien min, og sist gang var kjæresten min med. Der får jeg besøke resten av familien vår og være med dem. Pluss at jeg aldri får nok av å utforske det nydelige landet jeg kommer fra, og jeg får spist masse god mat og drukket de beste juicene i verden!

7 comments

  1. Sååå kjekt å lese svarene dine! Syns jo du blir kjekkere og kjekkere til mer jeg blir kjent med deg 🙂 Jeg må snart få treffe kjæresten din også 🙂

Legg igjen en kommentar

